کد خبر: ۶۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - 24 February 2016
بررسی جام جم بر اظهارات مختلف نامزدها و اظهارات مردمی نشان می دهد درخواست مردم از نامزدها بیشتر معطوف به مشکلات و معضلات حوزه انتخابی آنهاست. مردم مهم ترین مشکلشان را در سطح فردی اشتغال و مسکن و در سطح استانی، توسعه عنوان می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به روابط سیاسی خوب و مشترکات فراوان ایران و آذربایجان بخصوص اشتراکات دینی و مذهبی دو ملت خاطرنشان کردند: ترویج معارف اسلامی و احترام به مظاهر و شعائر دینی موجب اقبال عمومی و پشتیبانی مردم در مقابل تهدیدها خواهد شد. ایشان مقابله با فتنه انگیزی گروه های تکفیری در میان ملت ها را در گروی تقویت فعالیت های اسلامی برشمردند و گفتند: منطقه آذربایجان از لحاظ دینی، ریشه دار و خاستگاه برخی علمای بزرگ اسلامی است و مردم آذربایجان نیز مردمی آگاه و هوشیار هستند که تشویق و کمک دولت در فعالیت های دینی در گرایش و جلب عواطف آنها بسیار موثر است.

این روزنامه با درج عنوان «کیمیا» تقدیر شد، نوشت: روز گذشته مراسم تقدیر از عوامل سریال کیمیا با حضور محمد سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در سالن همایش های این سازمان برگزار شد. این مراسم با حضور علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، امین صدیقی مدیر مرکز گسترش فیلمنامه نویسی، جعفری جلوه مدیر شبکه دو، دکتر نعمتی انارکی مدیر روابط عمومی سازمان صدا و سیما، محمدرضا شفیعی تهیه کننده، جواد افشار کارگردان و مسعود بهبهانی نیا نویسنده فیلمنامه برگزار شد و از جمله بازیگران حاضر در این مراسم می توان به رضا کیانیان، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، نیکی کریمی، مهدی سلطانی، مهراوه شریفی نیا، مهدی پاکدل، پوریا پورسرخ، محمدرضا شریفی نیا و گلاره عباسی اشاره کرد.

فشارهای چندضلعی برای ناکامی مزایده، تیتر دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: جلسه شورای معاونین سازمان صداوسیما دیروز درحالی برگزارشد که رئیس رسانه ملی دراین جلسه درباره برخی سوالات از جمله مزایده آگهی ها توضیحاتی ارائه کرد. محمد سرافراز در این جلسه درباره فشارهای وارده بر سازمان برای مزایده آگهی های بازرگانی گفت: سازمان برای افزایش درآمد وبراساس راهکارهای قانونی تصمیم به برگزاری مزایده و واگذاری آگهی های بازرگانی گرفت ولی فشارهای بیرونی بر گروه برنده مزایده از جمله بانک توسعه تعاون مانع عملیاتی شدن آن شد، به طوری که با توسل به راه های غیرقانونی وبعضاً سیاسی به این گروه فشار آوردند تا خودرا کنار بکشد ومزایده شکست بخورد. حتی وزارت رفاه و تعاون از بانک زیرمجموعه خود خواست تا از مزایده کنار بکشد، همزمان با این فشارها به دنبال برگزاری مزایده، برخی سازمان را به آنتن فروشی متهم می کردند در حالی که رسانه ملی ضوابط پخش دارد و این ضوابط نه تنهانسبت به گذشته تغییری نکرده که دقیق تر شده است. 

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان موافقت مشروط دمشق با آتش بس، آورد: دولت سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آتش بس مورد توافق آمریکا و روسیه را به شرط تداوم عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی مرتبط با آنها می پذیرد. این درحالی است که کشورهای مختلف و محافل بین المللی با واکنش نسبت به این آتش بس ابراز امیدواری کردند که بحران سوریه به سرانجام مطلوبی برسد. سوریه از پنج سال پیش تاکنون شاهد جنگی داخلی و خانمان سوز است که دولت های حامی گروه های تروریستی آن را به وجود آورده اند. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه این کشور اعلام کرد دمشق برای اجرای آتش ‎بس در مناطق تعیین شده از تاریخ 27 فوریه (8 اسفند) آماده است. آمریکا و روسیه روز دوشنبه (3 اسفند) از توافق بر سر پیش نویس طرح آتش بس در سوریه خبر دادند. 

این روزنامه یادداشت های «مشارکت مردم؛ منبع قدرت نرم جمهوری اسلامی» و «آتش بس سوریه برای ممانعت از فراگیر شدن بحران» را به ترتیب به قلم محمدباقر خرمشاد استاد دانشگاه و حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه منتشر کرد.

روزنامه جام جم در ضمیمه تپش عنوان «می خواهم زنده بمانم» را برجسته کرد.
««محک» روایتی نو از سرطان»، «خانواده های مشکل دار دانش آموزان پریشان»، ««بی ام و» مرگ در بزرگراه نیایش» و «نابغه شطرنج ایران همه را مات کرد» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: