کد خبر: ۶۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - 23 February 2016
برخی فعالان عرصه تولید و صنعت از اینکه وام بانکی با سود 22 درصد در اختیارشان قرار بگیرد، ابراز تردید کرده و می گویند تشدید رانت برای وام ارزان نتیجه کاهش سود دستوری است.
روزنامه همشهری : بانک ها کاهش نرخ سود سپرده های مردم را به شعب اعلام کردند تا عزم خود را برای همراهی با بانک مرکزی نشان دهند. اما همزمان برخی فعالان عرصه تولید و صنعت از اینکه وام بانکی با سود 22 درصد در اختیارشان قرار بگیرد، ابراز تردید کرده و می گویند تشدید رانت برای وام ارزان نتیجه کاهش سود دستوری است.

این روزنامه با انتشار عنوان قالیباف: کمتر از 15 درصد درخواست شهروندان به شهرداری مرتبط است، آورد: محمدباقر قالیباف شهردار تهران صبح دیروز در حاشیه جلسه ملاقات مردمی با شهروندان در سامانه 1888، ابراز داشت که در روزهای اولی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را پیدا کردم، عمده موضوعات مردم به مسائل شهرداری مرتبط می شد اما امروز اکثر نامه ها و مراجعات عمومی مربوط به بحث اشتغال و بیکاری است و کمتر از 15درصد از مسائل شهروندان به موضوعات مرتبط با شهرداری بر می گردد. به گفته قالیباف، حوزه شهرسازی دومین درخواست عمده شهروندان در ملاقات هاست. 

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان پرداخت عیدی بازنشستگان از امروز، نوشت: «پرداخت عیدی بازنشستگان از امروز آغاز می شود»؛ این مهم ترین و البته بهترین خبری بود که مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی روز گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد. سال گذشته عیدی بازنشستگان 23 بهمن ماه پرداخت شده بود. اما وی با اعلام اینکه امسال براساس مصوبه دولت 688 هزار تومان به مستمری بگیران عیدی براساس حروف الفبا از امروز به مدت 7 روز پرداخت می شود، گفت: «یکهزار و 500 میلیارد تومان اعتباری است که برای عیدی 2 میلیون و 700 هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان اختصاص داده شده است. 2 میلیون و 400 هزار مستمری بگیر از طریق بانک رفاه حقوق می گیرند و 300 تا 400 هزار نفر نیز از سایر بانک ها، بر همین اساس عیدی این افراد در روز 11 اسفند ماه پرداخت خواهد شد.»

پایان بررسی دخل و خرج پایتخت در سال 95، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: بودجه 17 هزار و 880 میلیارد تومانی شهرداری تهران به همراه 39 تبصره به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید و برای تصویب نهایی و ابلاغ به فرمانداری تهران ارسال شد. علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اعلام این خبر به همشهری درباره ویژگی های بودجه سال آینده تهران گفت: «امسال شورای شهر تهران در بحث بررسی بودجه در مقایسه با 10سال گذشته بی نظیر عمل کرد.» یکی از نکات مثبت مورد اشاره از سوی دبیر این بود که برخلاف سال های گذشته که بودجه تا 15درصد هم افزایش نشان می داد به دلیل پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تنها 3.8 درصد رشد داشت بدون اینکه به کار توسعه و اداره شهر آسیبی بخورد.

روزنامه همشهری در ستون یادداشت با انتخاب عنوان «لندن، این بار بی نقاب» به قلم عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات تاریخ ایران، می نویسد: اینک چرا یک رسانه رسمی صد در صد حرفه ای و با سابقه در عملیات روانی، به شیوه تاثیرگذاری مستقیم خود را رها کرده و موضعی صریح و عریان در قبال رقابت های انتخاباتی در ایران اتخاذ کرده سوالی است که در محافل سیاسی مطرح است. مگر بی بی سی حساسیت فوق العاده ایرانیان را نسبت به مداخله بیگانه در امور داخلی خود نمی داند، پس از چه رو در مقام حمایت سیاسی از یک جریان و علیه یک جریان دیگر بر می آید؟ پاسخ این سوال را باید در نوع نگاه لندن به تقویت روزافزون جایگاه تاثیرگذاری مردم ایران در معادلات قدرت یافت. نظام پادشاهی انگلیس که در تاریخ معاصر همواره مایل بوده در ایران با یک نفر مواجه باشد تا منویات خود را به سهولت دنبال کند هرگز نمی پسندید که با قدرت و اراده ملت رو به رو شود، زیرا بسیاری از قراردادهایی که از طریق پرداخت رشوه به نخبگان چون قرارداد 1919 منعقد شده بود با آمدن مردم به صحنه ملغی شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «نفوذ به سبک بی بی سی»، «پیام پوتین به تهران به روایت ظریف»، «22 سفره هفت سین در تهران گسترده می شود»، «همگرایی سیاسیون در دعوت به حضور مردم در انتخابات»، «همسر در زندان فرزندان در تنگنا»، «ناخن؛ رازگشای قتل یک زن» و «رویارویی قهرمانان آسیا» را منتشر کرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: