کد خبر: ۶۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - 17 February 2016
تلنبار شدن مشکلات ساختاری باعث شده که در چند هفته منتهی به ایام عید، خیلی از بازنشستگان با لبخندی گرم به استقبال نوروز نروند.
تلنبار شدن مشکلات ساختاری باعث شده که در چند هفته منتهی به ایام عید، خیلی از بازنشستگان با لبخندی گرم به استقبال نوروز نروند.

 با اتمام فرصت قانونی، شورای نگهبان اسامی ٣٨ نفر دیگر از تائید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس را در اختیار وزارت کشور قرار داد و به این ترتیب وضعیت همه نامزدهای حاضر در عرصه انتخابات مجلس دهم روشن شد. ستاد انتخابات کشور دیروز در اطلاعیه شماره 9 خود تصریح کرد: به اطلاع عموم ملت شریف ایران و تمامی نامزدهای نمایندگی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 40 آیین نامه اجرایی آن، تبلیغات انتخاباتی تمامی نامزدهای تائید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ 1394.11.29 آغاز خواهد شد و در ساعت 8 صبح روز پنجشنبه مورخ 1394.12.06 یعنی 24 ساعت قبل از ساعت شروع اخذ رأی پایان می یابد.

روزنامه جام جم با درج عنوان تلاش برای جهانی شدن «خانه ایرانی»، نوشت: نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در حالی صبح دیروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد که بر ظرفیت خانه های سنتی و تاریخی ایرانی به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران تاکید دارد. در چند سال اخیر تلاش هایی برای حفظ و احیای این سرمایه های ملی صورت گرفته است که ظرفیت شایانی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند. صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی نوک پیکان این تلاش ها بوده است که با مشارکت بخش خصوصی توانسته برخی از بناهای تاریخی ایران را با تغییر کاربری به واحدهای اقامتی و پذیرایی تبدیل کند.

پلیس فتا با «سایبر» به تلویزیون می آید، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: سریال «سایبر» که درباره کلاهبردار ی های سایبری و تخلف در فضای مجازی است، به کارگردانی احمد معظمی تولید شده و بر اساس اعلام روابط عمومی رسانه ملی، این سریال بزودی از شبکه پنج پخش می شود. تولید این سریال به تهیه کنندگی سعید کمانی حدود هشت ماه پیش انجام شد. تدوین نهایی آن نیز توسط «تئو مارگوسی» به انجام رسیده و تیتراژ این سریال نیز به خوانندگی محمد ارشدی براساس ترانه ای از یاحا کاشانی و تنظیم انوش تقوی بتازگی تولیدشده است. این سریال در اختیار شبکه پنج قرار گرفته و به گفته مهدی روشن روان، مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه، «سایبر» در ابتدای سال آینده و بعد از ایام نوروز پخش می شود. 

روزنامه جام جم با بررسی عنوان دور زدن کاهش نرخ سود، آورد: شورای هماهنگی بانک ها طی هفته جاری در حالی تصمیم گرفت سود سپرده بانکی را تا 18 درصد کاهش دهد که نسبت به اجرایی شدن این تصمیم اما و اگرهای زیادی وجود دارد. تجربه یک سال اخیر نشان می دهد بانک ها برای کاهش نرخ سود سپرده توافق را پنهانی دور می زنند و برای ارائه سودهای بالاتر و جلب مشتریان دانه درشت رقابت سنگینی با یکدیگر دارند. طبق تفاهم صورت گرفته، بانک ها قول داده اند از اول اسفند نرخ سود سپرده بلندمدت را از 20 درصد به 18 درصد کاهش دهند. بالا بودن نرخ سود بانکی یکی از دغدغه های همیشگی بخش تولید در ایران بوده است. از یک سو، بالا بودن نرخ سود سپرده سبب می شود حجم زیادی از نقدینگی به جای تزریق به بخش تولید، سر از بانک ها دربیاورد و از سوی دیگر، بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، فشار شدیدی بر بخش تولید وارد می کند. 

این روزنامه یادداشت های «نظارت بر بازارهای دلالی اقدام مکمل کاهش سود» و «اولویت منافع ملی بر مصالح انتخاباتی» را به ترتیب به قلم مرتضی افقه کارشناس اقتصادی و مصطفی انتظاری هروی روزنامه نگار منتشر کرد.

روزنامه جام جم در ضمیمه تپش عنوان «کمین مجرمان نامرئی در فضای مجازی» را برجسته کرد.
«بشار اسد: گزینه ای جز پیروزی نداریم»، «کارگردانان فیلم نامه نویس بلای جان سینما»، «اشتباه پزشکی زن جوان را به کما برد» و «شهرام ناظری: عقبگرد آواز ایرانی» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: