کد خبر: ۶۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 09 February 2016
روزنامه روزان در شماره دوشنبه 19بهمن، می نویسد: روزهای خوب خودروسازان ایرانی در حال آغاز شدن است. اگر روزگاری حضور خودروسازان خارجی در ایران محدود به دو کمپانی فرانسوی و مونتاژ محصولات سایر خودروسازان بود، این روزها زمزمه های حضور پنجمین شریک خودروسازی ایران به گوش می رسد.
این روزنامه تیتر نخست را به عنوان حداقل ها در سبد اصلاح طلبان اختصاص داد و آورد: اکثر چهره های مطرح اصلاح طلب در تهران و شهرستان ها رد صلاحیت شدند و حتی در بعضی موارد چند چهره مطرح که پیش از این تایید صلاحیت شده بودند رد صلاحیت شدند. در مجموع با این شرایط اصلاح طلبان در تهران به اندازه انگشتان یک دست چهره سرشناس دارند، مگر اینکه خبر روز گذشته فارس مبنی بر تایید صلاحیت 7 چهره اصلاح طلب از جمله الیاس حضرتی، جواد حق شناس، محمود میرلوحی، نجفقلی حبیبی و مرتضی اشراقی درست باشد تا کاندیداهای اصلاح طلبان تهران از 10 نفر بیشتر شود.

روزنامه روزان با انتخاب عنوان نه فمینیسم نه تحجر، نوشت: «فرقی بین مرد و زن وجود ندارد.» دومین همایش زنان، اعتدال و توسعه با این جمله رئیس جمهور آغاز شد. حسن روحانی که قبل از تشکیل دولت یازدهم در وعده های انتخاباتی به زنان قول تغییر در شرایط موجود را داده بود، با این جمله در سال سوم ریاست جمهوری خود به صراحت مواضعش را نسبت به وضعیت زنان کشور اعلام کرد. جمله ای که با تشویق شدید زنان حاضر در سالن اجلاس سران همراه شد و شاید امید را در قلب بسیاری از فعالین زنان زنده کرد. روحانی تاکید کرد: تفکرات فمینیستی را قبول نداریم اما تحجر را هم نمی پذیریم.

چرا قطر با ایران قطع رابطه نکرد؟عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور نوشته، قطر بر خلاف سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، همواره ایران را جزئی از حل معمای امنیتی منطقه می دیده است. قطر در ششم ژانویه سفیر خود را از تهران فراخواند، اما اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران نکرد. این اقدام می تواند مثال مناسبی در این زمینه باشد. به نظر می رسد که قطر خود را متعهد به پیگیری استراتژی بهره برداری از تعارضات و رقابت های دو قدرت بزرگ خلیج فارس و پیشبرد منافع شیخ نشین های خلیج فارس در این فضا می داند.

روزنامه روزان با انتشار عنوان اصولگرایی مرده است، می نویسد: محمود احمدی نژاد اگرچه روزگاری تحت حمایت جریان اصولگرایی بود اما در آخرین سالهای ریاست جمهوری اش رابطه تیره ای با این جریان سیاسی پیدا کرد. به طوری که بسیاری از بزرگان اصولگرا او را به باد انتقاد گرفتند این در حالی است که حالا در آستانه انتخابات مجلس دهم این محمود احمدی نژاد است که در تازه ترین موضع گیری سیاسی خود پیش بینی کرده است اصولگرایان در انتخابات مجلس شکست سنگینی خواهند خورد. احمدی نژاد با بیان اینکه اینها اصولگرایی را خراب کرده اند، گفت: آنها نه شعار دارند و نه برنامه. از نظر من اصولگرایی مرده است و باید خون تازه ای در جریان حامی انقلاب دمیده شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «محمد کیانوش راد: شرط اصلاح طلبان خوزستان برای حمایت از نماینده های فعلی»، «نرگس آبیار کارگردان فیلم «نفس»: «نفس» نمایانگر کودکی همه ما است»، «انتقاد استاد دانشکده دامپزشکی از مرگ مشکوک یک پلنگ: حیات وحش به عده خاصی واگذار شده است» را منتشر کرد و درستون یادداشت عنوان های «هر جشنواره جایی و هر رخداد فرهنگی مکانی دارد!» به قلم بابک خوشجان و «بازار مسکن منتظر بهبود وضع اقتصادی متقاضیان» نوشته محمد عدالتخواه را برجسته کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: