کد خبر: ۶۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - 06 February 2016
بانکداری ایرانی – بعد از اجرایی شدن برجام ، همه نگاه‌های به بانک‌ها بود تا تعامل مالی با جهان را ارزیابی کنند. یکی از موضوعات مهم برای ایران سوئیفت بود اما مهم‌تر از سوئیفت تعاملات بانک‌های ایرانی با جهان در همه حوزه‌های مالی و بانکی است.
بانکداری ایرانی –بعد از اجرایی شدن برجام ، همه نگاه‌های  به بانک‌ها بود تا  تعامل مالی  با جهان را ارزیابی کنند. یکی از موضوعات مهم برای ایران سوئیفت بود اما مهم‌تر از سوئیفت تعاملات بانک‌های ایرانی  با جهان در همه حوزه‌های مالی و بانکی است.

 زیرا بانک‌های ایرانی شعبه‌های زیادی در جهان دارند که همچنان با مشکلاتی روبرو هستند و  تعاملات آن‌ها به‌سختی انجام می‌گیرد. از طرف دیگر بانک‌های خارجی برای شروع با همکاری با ایران تعلل می‌ورزند و این برای ایران مشکلاتی را برای آغاز فعالیت بانکی ایجاد کرده است  زیرا بانک‌های خارجی همچنان به دلیل تجربه‌های جریمه‌های امریکا ، برای کار با ایران محتاط بوده و همکاری لازم را به عمل  نمی‌آورند.

در همین رابطه ایران از آمریکا درخواست کرده است به‌روشنی اطمینان بدهد که بانک‌های اروپایی را برای معاملات مشروع با ایران، جریمه نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز اظهارات محمدجواد ظرف وزیر امور خارجه ایران در اندیشکده چاتم هاوس لندن را نقل می‌کند که گفته است بازسازی اعتماد در میان بانک‌ها، مستلزم ارائه تضمین‌های بیشتری از سوی آمریکاست.آقای ظریف همچنین ابراز امیدواری کرد که درخواست وی از آمریکا هرچه زودتر عملی شود و در ادامه هشدار داد که  در غیر این صورت، اجرای برجام دشوار می‌شود.

همچنین  برای رفع این  مشکلات،  وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر خزانه‌داری انگلیس در دیدار با یکدیگر خواستار حل‌وفصل برخی مشکلات درزمینهٔ توسعه همکاری‌های اقتصادی و مالی بین تهران و لندن شدند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری کشورمان در دیدار با جورج اوزبورن وزیر خزانه‌داری انگلیس ضمن اشاره به اجرایی شدن برجام و عمل کشورمان به تعهدات خود خواستار حل‌وفصل برخی مشکلات فی‌مابین در توسعه همکاری‌های اقتصادی، بانکی و مالی بین دو کشور شد.

اوزبورن نیز ضمن تائید ضرورت حل‌وفصل مشکلات تأکید کرد: انگلیس کاملاً به تعهدات خود در اجرای برجام عمل و از تمام ابزارهای لازم در این راستا استفاده خواهد کرد.وی همچنین از اقدامات انجام‌گرفته برای حل‌وفصل مشکلات بانک‌های ایرانی مستقر در لندن خبر داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: