کد خبر: ۶۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - 24 January 2016
سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با انتقاد از تاخیر هند در اجرای طرحهای مهم خاطرنشان کرد:دهلی نو باید برای سرمایه گذاری در طرحهایی مانند چابهار به سرعت تصمیم گیری کند.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: غلامرضا انصاری که در کنفرانس غرب آسیا در دهلی نو سخن می گفت،افزود:بخش خصوصی هند علاقمندی زیادی برای سرمایه گذاری در چابهار دارد اما دولت این کشور اشتیاقی دراین زمینه نشان نداده است.

توافقنامه سرمایه گذاری 75 میلیون دلاری هند در بندر چابهار اردیبهشت ماه امسال در سفر « نیتین گادکاری » وزیر کشتیرانی ،حمل و نقل و بزرگراههای هند با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان به امضا رسید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با بیان اینکه سیاست هند درمنطقه به طور غیر ضروری احتیاط آمیز است اظهار کرد:در دوران پس از لغو تحریم های ایران ،هند باید متوجه باشد که سرمایه گذاری درایران اقدام درستی است.

وی خاطرنشان کرد:در گذشته هند برای اجرای طرحهای مهم با احتیاط عمل می کرد اما این کشور باید بداند که شرایط در غرب آسیا تغییر کرده است.

انصاری گفت که در 3 سال گذشته به من توصیه شده بود که در مورد طرحهای مهم هند و ایران صبور باشم اما آیا هند می خواهد باتاخیر فرصت های عالی را از دست بدهد.
وی افزود:هند دارای منافع بسیار مهمی در غرب آسیا است و باید برای به دست آوردن آن اقدام کند.

سفیر ایران در دهلی نو با اشاره به نقش ایران دربرقراری صلح وثبات درمنطقه افزود:ایران با نیروهای افراط گرا که تلاش می کنند امنیت منطقه را به هم بزنند مبارزه می کند.
وی با اشاره به وضعیت منطقه غرب آسیا اظهار کرد:سوریه ،عراق و حتی مصر نیازمند میلیاردها دلار سرمایه گذاری برای بازسازی کشورشان هستند.

کنفرانس دو روزه غرب آسیا از روز پنجشنبه به مدت 2 روز با حضور کارشناسان در دهلی نو برگزار شد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: