کد خبر: ۶۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - 23 January 2016
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک و تجاری خود قلب تپنده استان محسوب می شود.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: علی اوسط هاشمی افزود: تبلیغات گسترده بین‌المللی در زمینه توانمندی‌ها، قابلیت‌ها و موقعیت بندر چابهار از اولویت‌های مهم برای توسعه این بندر است که باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار در ادامه گفت: همچنین برای توسعه بنادر استان باید جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و سوق دادن هرچه بیشتر آنها به سمت فعالیت‌های مولد و صنعتی از طریق برقراری تسهیلات لازم را نیز مورد توجه قرار داد.

هاشمی گفت: خوشبختانه کار مدرنیزه کردن بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار از طریق احداث اسکله‌های مدرن و ارتقاء قابلیت‌های این بنادر جهت پذیرش کشتی‌های سایز بزرگ و کانتینری با جدیت در حال انجام است.

استاندار افزود: توسعه، بهبود و ارتقاء فعالیت‌ها و خدمات فرودگاهی و زیرساخت‌های مربوطه و گسترش حمل و نقل هوایی در کنار حمل و نقل دریایی، جایگاه ویژه و ممتاز بندر چابهار را در توسعه استان و نیز توسعه محور شرق کشور برجسته می‌کند.
هاشمی اظهار کرد: برای تحقق اهداف سند توسعه چشم‌انداز نظام باید از ظرفیت دریا و دریانوردی بهترین بهره را بگیریم.

استاندار خاطرنشان کرد: اتصال بندر چابهار به راه‌آهن در آینده، معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران، افزایش ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا از 2.5 میلیون تن کنونی به شش ‌میلیون تن و امکان پهلوگیری کشتی‌های 100‌هزار تنی در بندر چابهار در آینده از مزیت‌های بالقوه این بندر است.

وی بیان کرد: وجود منطقه آزاد چابهار و کمک به رونق ساختارهای اقتصادی آن مشوق‌های بسیار مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم خواهد کرد و چون وجود نقطه مهمی مانند چابهار با امکانات بندری و نزدیکی به اقیانوس اساساً پایه تعریف مسیر محور شرق بوده است، لذا ادامه توجیه پذیری بارگذاری بر روی این محور، مستلزم توجه بیشتر به توسعه چابهار خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: