کد خبر: ۶۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 22 January 2016
یک فعال اقتصادی گفت: دولت موظف است نیروی ماهر و کارآفرین تربیت کند.
علی کردی اظهار کرد: متولی فرهنگ کارآفرینی در کشور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه استانداری نیز در این باره مسئولیت تام دارد، اظهار کرد: دو دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری در ایجاد فرهنگ کارآفرینی مسئول هستند.

کردی اضافه کرد: ثبات اقتصادی و سیاسی کشور و منطقه می‎تواند در امر اشتغال موثر باشد، چنانچه با دنیا در تعامل باشیم و با سرمایه‎گذاران خارجی مشارکت کنیم خود به خود مهارت و تکنولوژی وارد می‎شود و علاوه بر کاهش هزینه، تولید نیز افزایش می‎یابد.

مدیرعامل تشکل تعاونی تولیدکنندگان و صادرکنندگان لرستان با انتقاد از اینکه قوانین حاکم بر آموزش کشور غل و زنجیری بوده که بر پای دانشگاه‎های کشور بسته شده است، یادآور شد: در حوزه کارآفرینی و مهارت باید دانشگاه کارآفرین ایجاد شود.

وی تصریح کرد: به خاطر قوانین اجازه نمی‎دهیم نیروها در کارگاه‎ها و در کسب‎های خرد و کلان حضور یابند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه متاسفانه رفتارهای کارگاهی فراموش شده است، بیان کرد: فاصله‎ای که بین دانشگاه و بنگاه‎های اقتصادی وجود دارد باید هر چه سریع‎تر کوتاه شود.

کردی ادامه داد: نیاز است به دانشگاه‎هایی نظیر علمی کاربردی که ماهیت مشخص و قانون مختص به خود را دارند اجازه دهند که براساس رسالت خود عمل کرده و دولت حتما از این دانشگاه حمایت کند.

وی یادآور شد: مهارت‎محوری را باید با مردم تامین کنیم و دولت موظف است نیروی ماهر و کارآفرین تربیت کند و به جای گرفتن پول از دانشجو به دانشگاه‎ها در راستای مهارت‎آموزی دانشجویان اعتبارات لازم را تزریق کند.

این فعال اقتصادی بیان کرد: دولت موظف است در دانشگاه‎ها سرمایه‎گذاری کند چراکه عامل بیکاری امروز عدم مهارت دانش‎آموختگان است.

وی گفت: تامین اعتبار، مدیریت درست، مهارت و آموزش موضوعاتی است که می‎تواند در امر ایجاد اشتغال موثر باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: