کد خبر: ۶۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 22 January 2016
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت که با برداشته شدن تحریم‌ها شاهد ورود دانش، فناوری و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان و به دنبال آن کاهش قیمت تمام شده دارو خواهیم بود.
رسول خضری  با بیان اینکه برداشته شدن تحریم‌ها در نظام سلامت را می‌توان از دو جنبه ورود تکنولوژی و فناوری نوین و دانش فنی بررسی کرد، گفت: با توجه به فرسوده بودن صنایع داروسازی قطعا ورود تکنولوژی‌های جدید و دانش فنی روز می‌تواند کیفیت داروها را افزایش دهد. بر این اساس است که می‌توان گفت با برداشته شدن تحریم‌ها شاهد افزایش کیفیت دارو خواهیم بود.

خضری در توضیح بیشتری گفت: اکنون با برداشته شدن تحریم‌ها می‌توان منتظر ورود تکنولوژی‌های نوین و به روز شدن دانش فنی در صنایع داروسازی، واکسن‌سازی، سرم‌سازی و... بود که این موضوع در نهایت باعث افزایش کیفیت دارو و بیشتر شدن تعداد اقلام دارویی می‌شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در این شرایط قیمت تمام شده دارو نیز کمتر شده و به طور کلی برداشته شدن تحریم‌ها نوید بخش آینده خوبی در بخش سلامت و درمان است.

خضری در عین حال به بودجه 95 نیز اشاره و اظهار کرد: طبق توضیحات رئیس جمهور 68 درصد بودجه متکی بر درآمدهای غیرنفتی و 22 درصد وابسته به درآمدهای نفتی است که این نشان‌دهنده سنگین‌تر شدن بار مالیاتی و عوارض می شود که می‌تواند روی قیمت دارو تأثیرگذار باشد. مگر اینکه با اختصاص یارانه تدبیری در مورد قیمت دارو بیاندیشند. البته پیش بینی شده که بین 15 تا 20درصد شاهد افزایش بودجه در حوزه سلامت در سال آینده باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: