کد خبر: ۶۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۴ - 17 January 2016
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بندر اقیانوسی و توریستی چابهار ظرفیتی فراتر از ترانزیت کالا دارد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حامد علی مبارکی افزود: بندر چابهار علاوه بر داشتن اسکله های تخلیه و بارگیری کالا و همچنین مهیا بودن شرایط پهلوگیری کشتی های پهن پیکر دارای مناطق بکر و زیبایی به لحاظ گردشگری، تجاری و توریستی است.

وی بیان کرد: گردشگری به عنوان یکی از مهمترین حوزه های درآمد ارزی در دنیا محسوب می شود که ایران علی رغم دارا بودن جاذبه های بسیار زیاد گردشگری که در فهرست ده کشور اول دنیا قرار دارد در میزان جذب گردشگر مقام پنجاهم را داراست.

مبارکی گفت: بندر بسیار زیبا و توریستی چابهار با دسترسی به اقیانوس و داشتن صخره های منحصر به فرد ظرفیتی بسیار بکر برای جذب گردشگر را فراهم می کند.
به گزارش ایسنا مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه بیان کرد: منطقه آزاد چابهار با توجه به امکانات موجود مجهز به سیستم حمل و نقل ترکیبی می باشد که شامل هوایی،دریایی و جاده ای می گردد،ایجاد خط آهن چابهار-مشهد از اهم برنامه های دولت ایران در برنامه پنجم توسعه می باشد که منطقه آزاد چابهار را به کریدور ارتباطی اصلی با آسیای میانه مبدل خواهد ساخت.

وی با اشاره به موقعیت های بکر سرمایه گذاری بندر چابهار افزود: امروز وظیفه همه صاحبان سرمایه و نیروهای بومی منطقه است که با آوردن ثروت و دانش خود به منطقه پاسخی مناسب و در خور تقدیر به این اعتماد بدهند.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های اقتصادی، عمرانی و گردشگری منطقه آزاد چابهار و توسعه این صنایع، یکی از راه حل های از بین رفتن مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری مردم در این منطقه است.

مبارکی گفت: مشارکت سرمایه گذاران در زمینه های مختلف بستر رشد و توسعه منطقه و استان سیستان و بلوچستان را بیش از پیش فراهم می آورد و در همین راستا از سرمایه گذاری در حوزه های مختلف استقبال می کنیم.
وی اظهار کرد: اتصال این بندر به راه آهن در آینده با وجود بستر سازی های اولیه، معافیت های مالیاتی برای سرمایه‌ گذاران، معافیت های گمرکی و بازرگانی، هوای بسیار مناسب، چابهار در آینده نزدیک از رونق و پیشرفتی چشمگیر برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: دولت یازدهم اهتمام ویژه ای در جهت شکوفایی اقتصادی این منطقه در برنامه خود دارد. حال نوبت ماست با توجه به پتانسیل ها تلاش کنیم در این زمینه پیشرفت کرده و با ایجاد زمینه جذب سرمایه گذاری شرایط رشد و رونق اقتصادی را فراهم نماییم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: