کد خبر: ۶۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۴ - 16 January 2016
وی افزود: یکی از مهمترین دستور کارها در شورای آموزش و پرورش استان‌ها بحث انسداد مبادی بیسوادی است همچنین باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه انسداد مبادی بی‌سوادی از مهم‌ترین دستورکارهای شوراهای آموزش‌ و پرورش استان‌هاست، گفت:‌ مشکل کودکان فاقد شناسنامه و تحصیل آنها در مدارس از طریق تعامل با وزارت کشور و ثبت احوال در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مرضیه گرد در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش تسنیم درخصوص حل مشکل تحصیل کودکان فاقد شناسنامه با استفاده از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش گفت:‌ با تعداد زیادی از کودکان فاقد شناسنامه مواجهیم و برای حل مشکل آنها با وزارت کشور و ثبت احوال تعامل داریم.

وی افزود: یکی از مهمترین دستور کارها در شورای آموزش و پرورش استان‌ها بحث انسداد مبادی بیسوادی است همچنین باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه برخی خانواده‌های ایرانی نیز به دلیل فقر فرهنگی برای کودکان خود شناسنامه دریافت نکرده‌اند، گفت:‌ اتباع خارجی نیز مشکل نداشتن شناسنامه را دارند که باید از طریق مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش مشکل ثبت‌نام آنها در مدارس پیگیری شود.

به گزارش تسنیم، جلالی معاون مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور نیز در این رابطه عنوان کرد:‌ مرزهای تمدنی ما فراتر از مرزهای سیاسی است برهمین اساس نمی‌توانیم بیش از یک ملیون اتباع خارجی در کشور داشته باشیم و نسبت به تعلیم و تربیت آنها بی‌تفاوت باشیم.

جلالی ادامه داد: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها از دل بیسوادی به وجود می‌آید بنابراین نمی‌توانیم نسبت به تحصیل اتباع خارجی بی‌تفاوت باشیم و باید کارگروهی تشکیل شود تا در این حوزه متمرکز شده و به شکل سازمان یافته با همراهی آموزش و پرورش حرکت کنیم.

وی اظهار داشت: در وزارت کشور آنچه که وظیفه ذاتی ماست به نحو احسنت اجرایی نمی‌شود مگر در تعامل با نهادهای مرتبط و تأثیرگذار در امر آموزش‌وپرورش.

جلالی افزود:  هماهنگی و تعامل میان اجزای دولت باید به خوبی صورت بگیرد و بخشی از این تعامل در حوزه فرهنگ و آموزش‌ و پرورش نمایانگر است و بسیاری از پیامدهای مثبت و منفی در جامعه ناشی از عملکرد آموزش‌ و پرورش است.

معاون مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور گفت: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی،‌ سیاسی و امنیتی در نحوه آموزش و تعلیم و تربیت است یعنی اگر به آموزش و پرورش کمک کنیم به نفع مدیریت کشور است. وزیر کشور نیز با چنین نگرشی معتقد به تعامل و همکاری با آموزش و پرورش است و در همین رابطه تفاهمنامه‌ای میان وزارتخانه‌های کشور و آموزش و پرورش منعقد شد.

جلالی بیان کرد: اگر خواهان توسعه پایدار و متوازن هستیم دون هماهنگی و نگاه صحیح به تحولات فرهنگی و کمک به آموزش‌ و پرورش ممکن نیست به همین دلیل تعامل و همکاری وزارتخانه‌های کشور و آموزش‌ و پرورش مطرح و تفاهمنامه‌ای منعقد شد که بر چند اصل مهم استوار است از جمله اینکه نقش آموزش‌ و پرورش در توسعه کشور بی بدیل است و باید به این وزارتخانه کمک کرد.

وی تصریح کرد:‌ بازنگری متون درسی از منظر وحدت و انسجام ملی با منابع وزارت کشور مدنظر است چرا که یکی از مصادیق نفوذ،‌ در بحث هویت است و به گونه‌ای به جوانان ما القا می‌شود که هویت آنها کامل نیست. برهمین اساس تلاش داریم تا متون درسی را در حوزه‌‌های مختلف تاریخ، جغرافیا و ادبیات از نظر وحدت و انسجام ملی بازنگری کنیم و به جوانان بگوییم که تفاوتی میان شهروند تهرانی، بلوچ، ترک و کرد نیست و همگی آنها ایرانی هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: