کد خبر: ۶۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۳ دی ۱۳۹۴ - 13 January 2016
نشست مشترک مدیران مناطق آزاد چابهار و گوادر پاکستان با حضور هیات سیاسی – اقتصادی کشورمان و مدیران منطقه آزاد گوادر پاکستان در پاکستان برگزار شد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: این نشست به دنبال دعوت سفیر پاکستان در ایران به منظور بازدید از پتانسیل ها و توانمندی های منطقه آزاد گوادر صورت گرفت و هیاتی سیاسی - اقتصادی متشکل از استاندار سیستان و بلوچستان، معاونین و مدیران منطقه آزاد چابهار، سازمان بنادر و دریانوردی، فرماندار شهرستان چابهار، نماینده وزارت امورخارجه و فرماندهی مرزبانی استان در این سفر حضور داشتند.

در این نشست مقامات پاکستانی اعم از سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان، مدیر طرح توسعه و دیگر مدیران محلی بندر گوادر و نیز مدیران شرکت چینی مجری طرح توسعه بندر گوادر با هیات سیاسی – اقتصادی کشورمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دوستیم جمال الدینی مدیر توسعه بندر گوادر با اشاره به اهمیت این بندر در مراودات تجاری گفت: طرح 50 ساله توسعه بندر گوادر که دارای مزیت های تخلیه و بارگیری با توجه به عمق 14.5 متری و رساندن آن به 20 متر است و همچنین این بندر قابلیت رسیدن به آبهای عمیق اقیانوسی پس از پیمودن 4.5 کیلومتر از ساحل را نیز داراست.

در این نشست راهکارهای همکاری مشترک و تسهیلاتی که دو طرف برای تسریع در اجرای طرح های توسعه بنادر چابهار و گوادر می توانند برای یکدیگر قائل شوند مورد بررسی قرار گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: