کد خبر: ۶۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 12 January 2016
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از دستگیری جوان 20 ساله‌ای که به شبکه‌های اجتماعی افراد نفوذ و پیام‌هایی از جانب آنها ارسال می‌کرد خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهدی پورغلامحسین اظهار کرد: پس از وصول شکایت یکی از شهروندان مبنی بر نفوذ فرد یا افراد ناشناسی به حساب کاربردی(اکانت) شبکه اجتماعی وی، که با خارج کردن دسترسی و متعاقب آن ارسال پیام‌هایی از جانب وی برای سایر اعضا، موجبات مزاحمت را فراهم آورده، موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی و فنی، جوان 20 ساله‌ای شناسایی و دستگیر شد که پس از مواجه شدن با مستندات پلیس، به صراحت به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را خصومت با فرد شاکی اعلام داشت.

این مسئول ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان تصریح کرد: تجهیزات فنی و دیجیتالی که امروزه در اختیار پلیس فتا قرار دارد، پیگیری و رصد هرگونه عمل خلاف قانون در این فضا را مقدور کرده و هیچ راه فراری برای افرادی که این فضا را برای رسیدن به اهداف غیر معقول خود استفاده می‌کنند، وجود ندارد.

پورغلامحسین همچنین یادآور شد: بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس بوسیله سامانه‌های رایانه‌ای و فضای مجازی، موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم آورد، افزون بر اعاده حیثیت شاکی به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی هشدار داد: هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی مشخص نیست بنابراین در تأیید دوستی با افراد ناشناس دقت داشته باشید.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: