کد خبر: ۶۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۴ - 12 January 2016
مدیرکل راه شهرسازی استان البرز گفت: پیش بینی ما این است که تا پایان شهریور ماه 95 پروژه اتوبان همت به پایان برسد که در این صورت حدود 30 درصد از بار ترافیکی البرز کاسته خواهد شد.
ابوالفضل باقرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، اظهار کرد: طبق آماری که از قبل وجود داشته و در هفته گذشته به روز رسانی شده است، استان البرز در جایگاه پرترددترین استان کشور قرار می‌گیرد و نزدیک به 18 درصد از ترافیک کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه البرز در مسیر تردد 14 استان کشور قرار دارد، افزود: تردد زیاد و حجم زیاد عبور و مرور در مسیرهای مواصلاتی البرز اگرچه فرصت‌های زیادی را در اشتغالزایی برای استان به همراه داشته است اما باعث بوجود آمدن مشکلاتی همچون آلودگی هوا و ترافیک سنگین در استان شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز، تمایل هموطنان برای عبور از جاده چالوس را یکی از دلایل حجم بالای تردد در استان دانست و خاطرنشان کرد: این جاده به عنوان یکی از زیباترین مسیرهای جهان تردد زیادی را به خود جذب کرده است و اگرچه فرصت‌هایی را برای ساکنین این مسیر به وجود آورده است اما در برخی مواقع یک طرفه شدن و کندی عبور و مرور را نیز در پی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه راه های روستایی استان البرز برخلاف دیگر استان‌های کشور ترافیک زیادی را در خود جای داده است افزود: جاذبه‌های گردشگری که در روستاهای استان وجود دارد باعث افزایش چشمگیر ترافیک در این مسیرها شده است که به عنوان مثال می‌توان به ترافیک سنگین محور طالقان به قزوین اشاره کرد.

این مسئول، تکمیل ادامه پروژه همت به سمت البرز را راهگشای حجم سنگین ترافیک در محورهای استان دانست و گفت: این موضوع از سالهای گذشته مطرح شده است؛ در ابتدا قرار بود ادامه همت به میدان امام حسین(ع)منتهی شود اما به دلیل مشکلاتی که بوجود می آورد با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی مسیر آن تغییر کرد. پیمانکار پروژه در حال حاضر با جدیت تمام مشغول فعالیت بوده و با نزدیک شدن به پایان کار قطعه دوم، اقدامات ابتدایی قطعه سوم آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز تصریح کرد: تکمیل پروژه همت در کنار احداث مسیر آبیک به چرمشهر همراه با افتتاح قطعه اول اتوبان تهران - شمال اثرات زیادی را بر تسهیل عبور و مرور در راه های استان البرز خواهد داشت.

باقرنیا، همکاری دولت در تکمیل پروژه همت را خوب توصیف کرد و گفت: دولت در سال جاری 70 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داد که تاکنون تمامی این اعتبار تامین شده است و با تامین 70 میلیارد تومان از طرف خود پیمانکار می‌تواند به خوبی در پیشبرد این پروژه تاثیر بگذارد. وزارت راه شهرسازی بین 240 تا 250 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته است که رقم بسیار بالایی است و از عزم دولت برای حل مشکل ترافیک البرز حکایت دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه نقش مجلس شورای اسلامی در موضوع ترافیک استان البرز به عنوان مساله ای ملی کاملا برجسته به نظر می‌رسد، افزود: البرز پرترددترین استان کشور است به همین دلیل نمایندگانی که از این استان به مجلس دهم راه می‌یابند باید این موضوع را در نظر داشته باشند. نمایندگان استان البرز در مجلس دهم که انتخابات آن نیز نزدیک است باید پیگیر تصویب مصوبات و قوانینی باشند که موضوعات ترافیکی کشور و به خصوص استان البرز را مد نظر قرار می‌دهد و راحتی و آرامش مردم را به همراه دارد.

باقرنیا بیان کرد: ترافیک البرز ملی است و البرز در مسیر تردد 14 استان کشور قرار دارد بنابراین از مردم البرز انتظار داریم تا به داوطلبانی رای دهند که برای موضوع ترافیک در برنامه‌های خود اهمیت ویژه قائل هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: