کد خبر: ۶۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 09 January 2016
قیمت نفت در هفته منتهی به جمعه (١٨ دیماه) با کمرنگ شدن تاثیر تنش سیاسی خاورمیانه بر بازار نفت، روندی نزولی یافت و در مجموع 10 درصد کاهش داشت.
قیمت نفت در هفته منتهی به جمعه (١٨ دیماه) با کمرنگ شدن تاثیر تنش سیاسی خاورمیانه بر بازار نفت، روندی نزولی یافت و در مجموع 10 درصد کاهش داشت.

پس از افزایش تنش میان ایران و عربستان و قطع روابط دیپلماتیک دو کشور، قیمت نفت در بازارهای جهانی برای مدت کوتاهی افزایش پیدا کرد ، به گونه ای که نرخ انواع شاخص های نفت خام، حدود دو درصد بالا رفت.

به گزارش ایرنا روند صعودی قیمت نفت چندان دوام نداشت و باردیگر روند نزولی آن را شاهد بودیم و در مجموع 10 درصد در هفته گذشته افت داشت.

وزارت نفت به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد، قیمت نفت در معاملات روز گذشته (جمعه) به روند کاهشی خود ادامه داد تا در مجموع، افت قیمت آن در هفته گذشته به ١٠ درصد برسد.
سقوط بازار سهام چین و تأثیر آن بر بازارهای جهانی سبب شد که در هفته گذشته قیمت نفت پایین ترین حد خود را در ١٢ سال گذشته تجربه کند.

قیمت شاخص نفت خام برنت با ٢٠ سنت کاهش، به سطح ٣٣ دلار و ٥٥ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت شاخص نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز با ١١ سنت کاهش، به ٣٣ دلار و ١٦ سنت رسید.
هفته نخست سال ٢٠١٥ میلادی نیز شاخص نفت خام برنت با ١١ درصد افت قیمت روبرو شده بود.
به گزارش ایرنا، ایران تا پیش از تشدید تحریم ها، روزانه بیش از دو میلیون بشکه نفت خام صادرات داشت، اما اکنون میزان صادرات به یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

وزارت نفت در هفته های گذشته ، به شرکت های تولیدکننده نفت دستور آمادگی برای افزایش تولید و صادرات نفت پس از لغو تحریم ها را داد.

براساس عملیات رکوردگیری که چندی پیش در شرکت مناطق نفتخیز جنوب انجام شد، در کمتر از یک روز میزان تولید نفت 500 هزار بشکه افزایش یافت.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: