کد خبر: ۵۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 07 January 2016
یک روزنامه آلمانی در مقاله خود می نویسد با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی عربستان باید منتظر وقوع فاجعه ای برای اقتصاد خود باشد.
بانکداری ایرانی –  یک روزنامه آلمانی در مقاله خود می نویسد با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی عربستان باید منتظر وقوع فاجعه ای برای اقتصاد خود باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه آلمانی طی مقاله ای با اشاره به تنش های اخیر ایران و عربستان می نویسد هدف اصلی عربستان از این اقدامات بالا بردن قیمت نفت بوده است.

روزنامه «اخبار اقتصادی آلمان» در این مقاله می نویسد عربستان در سالهای اخیر با دمیدن در کوره جنگ یمن و افزایش تنش با رقبای سیاسی خود درصدد بالا بردن قیمت نفت است.

به نوشته این روزنامه هرچه عربستان در این تفکر ناموفق بوده است همانقدر نیز قیمت نفت افت داشته است و تمام نقشه هایش را نقش بر آب کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت نفت در بازارهای جهان نسبت به سال ۲۰۱۴ کاهش داشته است. طبق تحلیل این روزنامه اشباع شدن بازارهای جهانی عامل اصلی کاهش قیمت نفت خام در سال اخیر بوده است.

این روزنامه آلمانی در ادامه مقاله خود به این موضوع نیز اشاره می کند که ادامه چنین روندی می تواند اقتصاد عربستان را با ورشکستگی روبرو کند و به عبارتی این کشور باید منتظر فاجعه ای برای اقتصادش باشد.

به عقیده تحلیلگر این روزنامه در این میان به نظر می رسد جایگاه ایران در اقتصاد جهانی کاملاً وضعیت عکس دارد چون انتظار می رود با برداشته شدن تحریم ها ایران دوباره به بازارهای جهانی نفت خام باز گردد که البته کاهش بیشتر قیمت نفت خام را موجب خواهد شد.

افزایش درگیری ها در خاورمیانه نه تنها بر اوضاع کشورهای منطقه بلکه بر وضعیت کشورهای اروپایی نیز تاثیر منفی دارد. به نوشته این روزنامه از اولین پیامدهای جنگ در خاورمیانه سیل گسترده مهاجران به کشورهای اروپایی خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: