کد خبر: ۵۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 06 January 2016
رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، نقش مهمی در توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور افغانستان دارد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: دکتر عبدالله عبدالله روز چهارشنبه در نشست با قشرهای مختلف مردم و مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل چابهار اظهار داشت: چابهار به دلیل فاصله نزدیک با افغانستان و دسترسی به آبهای آزاد می تواند در توسعه این کشور نقش مهمی داشته باشد و بهترین نقطه برای ترانزیت کالاست.

وی گفت: اخلاص و محبت مردم سیستان و بلوچستان ما را وادار می کند تا سفرهای متعددی به این استان به ویژه چابهار داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح های توسعه بنادر چابهار و برنامه های صنعتی مختلف، تجار و بازرگانان افغانستان نهایت استفاده را با سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه چابهار در عرصه های مختلف پیشرفت های خوبی داشته است نقطه امیدی برای فعالیت تجار افغانستان به حساب می آید.
رئیس اجرایی دولت افغانستان بیان کرد: افغانستان در چهار دهه با جنگ های داخلی مواجه بوده و دولت با تلاش برای آبادانی این کشور سیاست خود را براساس اقتصاد محوری تنظیم کرده است و بر همین اساس پیش می رود.

دکتر عبدالله بیان کرد: برای انتقال انرژی، اتصال خط ریلی و برق از ایران تلاش می کنیم و مکانیزم های مختلفی را برای توسعه تجارت، طرح های ترانزیتی و فرهنگی، ورزشی و اقتصادی داریم.
وی با بیان اینکه افغانستان و ایران اشتراکات زیادی در زمینه فرهنگی، مراودات اجتماعی و اقتصادی دارند، افزود: توسعه روابط می تواند برای مردم هر دو کشور مفید و موثر باشد.

وی از استقبال و میزبانی خوب مقامات ایران در دو روز گذشته قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک دو کشور با توسعه روابط، همکاری و هم افزایی خوبی داشته باشند.
رئیس اجرایی دولت افغانستان گفت: سیاست نخست خارجی این کشور ارتباط با کشورهای دوست و همسایه مانند ایران است که این سفر و سفر چند ماه گذشته اشرف غنی به ایران برای توسعه روابط دو طرف انجام شده است.

عبدالله خاطرنشان کرد: چابهار یکی از مهمترین بنادر دنیا و با اهمیت برای کشورهای منطقه و همسایه است که تجار افغانستان برای آن حساب ویژه ای باز کرده اند.
وی از میزبانی و همراهی خوب استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد، بنادر و مسئولان محلی چابهار قدردانی کرد.

وی گفت: ایران جای مناسبی برای سرمایه گذاران افغانستان است و بر اساس آمار افراد زیادی در منطقه آزاد چابهار در حال فعالیت اقتصادی هستند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان میزبان خوبی برای شهروندان افغانستان بوده است که جای تشکر و قدردانی دارد.
عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان به اتفاق هیات همراه ظهر چهارشنبه وارد چابهار شد و در فرودگاه مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، مسئولان و علما و معتمدان محلی قرار گرفت.

وی قرار است در نشست های جداگانه با استاندار و مسئولان منطقه و همچنین تجار و بازرگانان افغان مقیم چابهار شرکت کند و امشب چابهار را به مقصد افغانستان ترک خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: