کد خبر: ۵۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۴ - 06 January 2016
​بانکداری ایرانی – بانک صادرات با سرمایه 70هزار میلیارد ریالی ، توانست با مشارکت در پروژه‌های داخلی کشور نقش مؤثری در توسعه کشور داشته باشد .
 بانکداری ایرانی – بانک صادرات با سرمایه  70هزار میلیارد ریالی  ، ازجمله بانک‌هایی است که از در ابتدا تصور می‌شد با وضع تحریم‌ها وضعیت نامناسبی پیدا خواهد کرد و  خسارت‌های زیادی را متحمل می‌شود اما این بانک توانست با مشارکت در پروژه‌های داخلی کشور نقش مؤثری  در توسعه کشور داشته باشد . 

به گزارش خبرنگار  بانکداری ایرانی حوزه فعالیت بانک صادرات در همه زمینه‌ها ازجمله در پروژه‌های زیرساختی است  جدیدترین  پروژه‌های این بانک  شرکت متانول سیراف واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان دیر از توابع استان بوشهر است . گزارش‌ها حاکی از  تمرکز بانک مزبور برای اجرای طرح‌های متانول سبلان، سیراف ، دنا و اوره و آمونیاک شیمیایی لاوان باهدف پویایی و اعتلای قطب انرژی کشور است.

بانک صادرات به‌زعم  اغلب فعالان اقتصادی و سیاسی ازجمله   بنگاه‌های اقتصادی است که در مرتفع شدن مشکلات اقتصادی کشور  در دوران تحریم عملکرد مناسبی داشته است  چندی پیش  یکی از اعضای کمیسیون مجلس  بابیان اینکه  که رفع مشکلات جامعه و توجه به رویکردها و کارکردهای عام‌المنفعه و مسئولیت‌های اجتماعی ازجمله سیاست‌های است که می‌بایست بانک‌ها آن را دنبال کنند ، اظهار کرد که   در این زمینه بانک صادرات توانسته است نقش برجسته‌ای ایفا کند و عملکرد مناسبی در مرتفع شدن مشکلات اقتصادی و تولیدی از خود برجای گذاشته و توانسته‌اند کارهای عام‌المنفعه زیادی را در راستای حمایت از تولید و کارآفرینی انجام دهد. فرج‌الله عارفی می‌افزاید که بانک صادرات با تخصیص تسهیلات بانکی در عرصه‌های مختلف توانسته باری از مشکلات مردم را بردارد و خدمات ارزنده‌ای را در این خصوص انجام دهد که قابل‌تقدیر است. وی همچنین اذعان داشت :بانک‌ها باید به تولیدکنندگان ما کمک کنند و بازپرداخت تسهیلات با سودهای پایین این بخش را حمایت و به چرخه اقتصاد کمک کنند.

در همین ارتباط بانک صادرات  در هفت ماه نخست با پرداخت بيش از ٤٨٢ هزار ميليارد ريال تسهيلات به بخش خصوصي  در سرفصل‌های مختلف شامل: کشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی و خدمات، صادرات کالا، راه و ساختمان و مسکن پرداخت کرده است.

این در حالی است که از سال 93 تا  ماه گذشته  بانک صادرات 13    طرح ملی را به بهره‌برداری رساند  این طرح‌ها که در نقاط مختلف کشور و در بخش‌های  گوناگون  به اجرا درآمده‌اند توسط بخش خصوصی و با مشارکت و اعطای تسهیلات از سوی این بانک عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده‌اند. ازجمله این طرح‌ها  صنایع امرسان، پتروشیمی ایلام، سیمان‌های خمسه و مند دشتی و همچنین شرکت‌هایی نظیر پرشیان فولاد، عمران و توسعه گل گشت گنو در شمار مجموعه‌های اقتصادی است که توانسته‌اند با برخورداری از تسهیلات دریافتی از سوی بانک صادرات ایران طرح‌های در دست اقدام خود را تکمیل نمایند. قریب به سه هزار نفر به‌صورت مستقیم در این طرح‌ها و پروژه‌ها به کار گمارده شده‌اند. بانک صادرات ایران با تدوین و اجرای بسته‌های حمایتی از تولیدات داخلی به عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور هم‌راستا باسیاست‌های دولت در مسیر اعتلای اقتصادی کشور گام برمی‌دارد.

گفتنی است که بانک صادرات ایران با ٤٥٤هزار مشتری اینترنتی با میانگین حدود ١٢ میلیون تراکنش در ماه با رشد ٢٠ درصدی، تعداد ٣٧٨هزار و١٥٠پایانه فروش (کارت‌خوان) متصل به حساب‌های بانک صادرات ایران با بیش از ٤٤ میلیون تراکنش در ماه و رشد ٣٤ درصدی و صدور بیش از ٥٣ میلیون انواع کارت‌های الکترونیک به عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی بورس کشور مطرح است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: