کد خبر: ۵۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 04 January 2016
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: دلیل بالارفتن قیمت برخی اقلام دارویی، تغییر در پوشش بیمه آنان است.
بانکداری ایرانی –سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: دلیل بالارفتن قیمت برخی اقلام دارویی، تغییر در پوشش بیمه آنان است.

ایرج حریرچی در حاشیه نشست خبری خود در جمع خبرنگاران، درخصوص بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت گفت: بدهی بیمه‌ها وضعیت خوبی ندارد اما در سازمان تامین اجتماعی اقدامات مهمی انجام شده‌است که امیدواریم عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی ادامه داد: اسناد رسیدگی شده ما بیش از ۵ میلیارد تومان است که اگر اسنادی را که مورد رسیدگی قرار نگرفتند حساب کنیم مقدار بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت بیش از ۸ میلیارد تومان خواهد شد.

وی همچنین در خصوص گران‌شدن برخی از اقلام دارویی و پوشش بیمه‌دارو‌ها، اظهار کرد: در خصوص دارو‌ها افزایش قیمت نداشتیم مگر در موارد بسیار نادر که دلیل بالارفتن قیمت برخی اقلام دارویی، تغییر در پوشش بیمه آنان است.

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید براینکه معمولا بیمه‌ها ارزان‌ترین دارو‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند، بیان کرد: بعضا مشاهده می‌شود پزشکان داروهایی را تجویز می‌کنند که در لیست بیمه قرار ندارند؛ گاهی نیز فرد بیمار درخواست داروی خارجی می‌کند این درحالی است که در همه جای دنیا پزشکان معمولا داروهایی را تجویز می‌کنند که تحت پوشش بیمه است.

حریرچی با اشاره به اینکه تمامی داروهای تولید شده در داخل تحت بررسی کیفیت قرار دارند، تصریح کرد: تجویز داروی خارجی به بیمار و عدم استطاعت مالی بیمار برای خرید داروی خارجی ایجاد مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: اغلب مردم فکر می‌کنند جنس خارجی بهتر است، بنابراین در خواست تجویز داروی خارجی می‌کنند اما بسیاری از داروهای ما بازار جهانی دارد و پزشکان، مردم و اصحاب رسانه کمک کنند که داروهای داخلی مصرف شود.

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/988295/#ixzz3wHML7EM8
برچسب ها: قیمت ، اقلام دارویی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: