کد خبر: ۵۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۴ دی ۱۳۹۴ - 04 January 2016
شرکت بیمه پارسیان در این فضا توانست رشدی مناسب را تجربه کند و باوجود تجربیات کم نسبت به بیمه‌گرهای قدیمی ، بهره مناسبی از فضای اقتصادی ببرد و سودآوری قابل‌توجه داشته باشد.
بانکداری ایرانی – در سال‌های اخیر شرکت‌های  بیمه‌ای‌ با مشکلات زیادی مواجهه شدند که سبب کاهش سودآوری این شرکت‌ها شده است . شرکت بیمه پارسیان در این فضا توانست رشدی مناسب را تجربه کند و باوجود  تجربیات کم نسبت به بیمه‌گرهای قدیمی ، بهره مناسبی از فضای اقتصادی ببرد و سودآوری  قابل‌توجه  داشته باشد.

به گزارش  بانکداری ایرانی  فعاليت بيمه پارسيان به استناد قانون تأسیس مؤسسات بيمه غيردولتي و قانون تأسیس بيمه مرکزي  ايران به‌موجب  پروانه شماره5200 مورخ  28/2/1382 آغاز شد و توانست  مجوز  فعاليت  در انجام كليه  امور بیمه‌های بازرگاني اعم از بیمه‌های  اموال ، مسئوليت و اشخاص را بگیرد.

 در حال حاضر بيمه پارسيان ازنظر سرمايه (دو هزار ميليارد ريال) و سهم  بازار بیمه‌های خصوصي ، بزرگ‌ترین بيمه خصوصي ايران محسوب می‌شود.  عمده‌ترین سهامداران شركت بيمه پارسيان عبارت‌اند از :  بانک پارسیان   ، شركت سرمایه‌گذاری تدبير ، شركت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو ، بانک  سرمایه   و سرمایه‌گذاری پارس توشه هستند.

 ساختار بيمه پارسيان تأکید خاصی بر مطالعات و برنامه‌ریزی راهبردی و ابزارسازي بیمه‌ای و همچنين ايجاد و گسترش فن‌آوری اطلاعات داشته و تلاش می‌کند با استفاده از تازه‌ترین نرم‌افزارهای بیمه‌ای و آخرين  فن‌آوری  رایانه‌ای  موجود  ، کليه پوشش‌های بیمه‌ای مورد  انتظار را  با دقت  و کيفيت  و  سرعت عرضه  نمايد. 

 یکی از اتفاقات مهم در  عملکرد بیمه پارسیان  پوشش اتکايي است که  كليه ریسک‌های صنعتي بيمه پارسيان با هر ميزان سرمايه به‌صورت 100% با استفاده از بالاترين تراز درجه‌بندی و اعتبار شرکت‌های بيمه اتکائي دنيا انجام می‌دهد .  این شرکت تقریباً نوپا نسبت به بیمه‌گرهای دیگر توانست در همه حوزه‌ای بیمه گری از قبیل  بیمه  خودرو، بیمه عمر ، بیمه آتش‌سوزی ، بیمه مسئولیت ، بیمه باربری ، بیمه حوادث ، بیمه درمان ، بیمه مهندسی خدمات ارائه می‌کند . این شرکت نزدیک به 60شعبه در سراسر کشور دارد که برای بیمه‌گذار از مشخصه‌های مهم تلقی می‌شود  

عملکرد شش ماه شرکت 
شرکت بیمه  پارسیان برای سال 94 اعلام کرده که 561ریال سود به سهامداران   خواهد داد و در شش ماه توانست 54 درصد معادل 305 ریال  از  پیش‌بینی سالیانه خود را پوشش دهد  این در حالی است که در دوره مشابه در سال 93 ، این شرکت 378 ریال سود سالانه و برای شش ماه نیز تنها 158ریال سود توانست محقق کند که در سال 94 معادل 93درصد رشد را تجربه کرد همچنین بیمه پارسیان  43 درصد از درآمد حق بیمه را  افزایش و  42 درصد از هزینه خسارت محقق شده  را کاهش دهد . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: