کد خبر: ۵۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۴ - 29 December 2015
رئیس‌جمهوری روسیه، دوباره دستور اجرای تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرد. این دستور جدید به نسبت دستور قدیم شامل تحریم‌های بیشتری است.
رئیس‌جمهوری روسیه، دوباره دستور اجرای تحریم‌ها علیه ترکیه را صادر کرد. این دستور جدید به نسبت دستور قدیم شامل تحریم‌های بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، برمبنای بیانیه‌ای که از سوی کاخ کرملین صادر شده است ولادمیر پوتین، روز گذشته (دوشنبه) دستور گسترش تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه را امضا کرد.

بنا به این گزارش، «این دستور، تحریم‌هایی را به اجرا در می‌آورد که به دلیل سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه که آنکارا مدعی است با وجود هشدارهای مکرر، به حریم هوایی ترکیه تجاوز کرده بود، صادر شده است. این تحریم‌ها پیش از این عملیاتی نشده بودند.»

همچنین این دستور جدید، تحریم‌هایی را علیه سازمان‌های مختلفی که تحت صلاحیت دولت ترکیه فعالیت می‌کنند، به اجرا در می‌آورد. ضمنا محدودیت‌هایی علیه فعالیت شرکت‌های ترکیه‌ای در روسیه برقرار شده است.

در دستور قبلی تحریم، محدودیت‌هایی نسبت به استخدام نیروی کار ترکیه‌ای و واردات برخی کالاهای ساخت ترکیه در نظر گرفته شده بود. علاوه بر این، نظام تردد بدون ویزای شهروندان ترکیه به روسیه از ابتدای سال جدید میلادی به حال تعلیق در می‌آید. آژانس‌های مسافرتی روسیه نیز فروش خدمات مربوط به سفربه ترکیه را نیز به حالت تعلیق درآورده‌اند. پروازهای چارتر آنکارا- مسکو نیز متوقف شده است.

آن دسته از اتباع ترکیه که مجوز اقامت دائم یا موقت روسیه را دارند از اجرای این تحریم‌ها استثناء شده‌اند.
برچسب ها: پوتین ، تحریم‌ ، ترکیه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: