کد خبر: ۵۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۴ - 24 December 2015
سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم گفت: پرونده بازگشت ژئوپارک قشم به منظور بازگشت به شبکه جهانی ژئوپارک ها آذرماه امسال و پس از اقدامات مختلف به منظور حل مشکلات مطرح شده به یونسکو ارسال شد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حمیدرضا محسن پور با بیان اینکه ارزیابی اولیه این پرونده اوایل سال آتی توسط کارشناسان شبکه جهانی ژئوپارک ها انجام می شود، افزود: در صورت نبود نقص، این پرونده تا شهریور 95 برای طرح و اضافه شدن به 112 ژئوپارک جهان آماده می‌شود.

محسن پور همچنین از سفر دو تن از اعضای اصلی شبکه ژئوپارک‌های یونسکو شامل رییس و مسئول بخش ژئوپارک‌های علوم زمین یونسکو در نیمه نخست اسفند امسال به قشم خبر داد و گفت: حضور این مسؤولان در جزیره به دعوت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بوده از اهمیت خاصی برخوردار است.

وي از برگزاری کنفرانس سال جاری ژئوپارک ها در فنلاند به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر ژئوپارک قشم به جهانیان یاد کرد و افزود: برگزاری کارگاه ها و مقاله های مختلف در این کنفرانس موجب شد نگاه شبکه جهانی به ژئوپارک قشم معطوف شود.
سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم گفت: تاثیر این کنفرانس به حدی بود که ثبت ژئوپارک قشم در زمره ژئوپارک های جهان، بدون حضور در فهرست انتظار انجام گرفت.

محسن پور گفت: رشد قابل ملاحظه‌ای در برنامه‌های ژئوپارک این جزیره برای جهانی شدن داشته‌ایم و همکاری دستگاه‌های مختلف و عزم سازمان منطقه آزاد قشم برای پیوستن دوباره این ژئوپارک به لیست جهانی است.

سرپرست مدیریت ژئوپارک قشم، ایجاد زیرساخت‌های مختلف از جمله تابلوگذاری، اطلاع‌رسانی جاده‌یی، استقلال تشکیلاتی ژئوپارک و به رسمیت شناخته شدن ژئوپارک قشم از سوی سازمان محیط زیست برای فعالیت در مناطق حفاظت شده و جنگل های حرا را از مولفه‌هایی ارزیابی کرد که این نهاد را در پیوستن دوباره به شبکه جهانی ژئوپارک ها کمک می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: