کد خبر: ۵۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - 16 December 2015
معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارائی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده است.

به گزارش تسنیم، مسعود کرباسیان صبح امروز در بازدید از گمرک استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 8 ماه نخست امسال  29 میلیارد دلار کالا از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در این مدت هم‌چنین 27 میلیارد دلار نیز وارد به کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیرامور اقتصادی و دارائی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: خوشبختانه در حال حرکت به سمت تراز تجاری ثابتی از نظر واردات و صادرات در کشور هستیم.

کرباسیان گفت: در موضوع صادرات غیرنفتی، میعانات نفتی رتبه نخست صادرات را دارد و پتروشیمی رتبه دوم و دیگر کالاهای صنعتی و کشاورزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار کرد: کشورهای عراق، چین، امارات، هند و افغانستان کشورهای هدف صادراتی از کشورمان هستند.

رئیس کل گمرک کشور افزود: در زمینه واردات هم قطعات خودرو، خودرو و خوراک دام و زیورآلات بیشترین محصولات وارداتی به کشور هستند که در زمینه واردات خودرو به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است.

کرباسیان تصریح کرد: گمرک اینچه‌برون اصلی‌ترین گمرک در شمال کشور است و یک گمرک هم در شهرستان بندرترکمن نیز داریم که زمینه گسترش فراوانی دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به افتتاح خط ریلی و توجه دولت برای ارتباط بیشتر با کشورهای همسایه، این مسیر نزدیکترین دروازه به اروپا برای دسترسی به کالاهای مورد نیاز آنها خواهد بود و نیاز است در این بخش ایستگاهی با امکانات و تسهیلات لازم برای مسافران و رانندگان با همکاری اداره راه و شهرسازی فراهم شود.

رئیس کل گمرک کشور افزود: با توجه به اینکه در آینده این منطقه جزو منطقه آزاد تجاری خواهد شد، می‌طلبد که امکانات و تجهیزات لازم برای سرمایه‌گذاری انجام شود.

کرباسیان گفت: با توجه به افتتاح خط ریلی باید انبار و سیلو نیز در این گمرک احداث شود تا واردات کالا و غلات از دیگر کشور و نگهداری آن‌ها مهیا شود.
برچسب ها: صادرات ، کرباسیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: