کد خبر: ۵۲۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - 24 October 2015
ارزش واحد پول مشترک اروپا، یورو، تحت تاثیر تصمیماتی که بانکهای مرکزی اروپا و چین برای حمایت از اقتصادهای خود اتخاذ کرده اند، به روند نزولی خود ادامه داد.
ارزش واحد پول مشترک اروپا، یورو، تحت تاثیر تصمیماتی که بانکهای مرکزی اروپا و چین برای حمایت از اقتصادهای خود اتخاذ کرده اند، به روند نزولی خود ادامه داد.

بانک های مرکزی چین و اروپا اعلام کرده اند برای حمایت از اقتصاد هیچ گزینه ای را در سیاستگذاری پولی خود منتفی نمی دانند همین موضع گیری موجب شده است ارزش واحد پول مشترک اروپا به پائین ترین سطح خود از اوایل اوت گذشته برسد.

جمعه شب ساعت بیست و یک به وقت گرینویچ هر یورو در ازای 1/1016 دلار معامله شد در حالی که پنجشنبه شب ارزش هر یورو 1/1111 دلار و چهارشنبه شب ارزش هر یورو 1/1339 دلار بود. روز جمعه ساعت نوزده و نیم به وقت گرینویچ ارزش هر یورو به طور موقت برای اولین بار از اوایل اوت گذشته به زیر 1/10 دلار رسید .

ارزش واحد پول اروپا همچنین در برابر ین ژاپن نیز کاهش یافت و روز جمعه ساعت دوازده و چهل دقیقه هر یورو در ازای ین 133/38 معامله شد در حالی که پنجشنبه شب ارزش هر یورو 134/10 ین بود. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، اومر اسینر، کارشناس موسسه کامن ولث فارن اکسچنج بر این عقیده است که کاهش ارزش یورو در برابر ارزهای معتبر خارجی عمدتا ناشی از اظهاراتی که ماریو دراگی رئیس ایتالیایی بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه بیان کرد. دراگی تاکید کرد این احتمال وجود دارد که در چارچوب تلاش برای حمایت از اقتصاد، برنامه خرید سهام که بانک مرکزی اروپا ماه مارس اجرای آن را آغاز کرد توسعه پیدا کند و همچنین نرخ بهره این بانک نیز کاهش یابد.

به گفته اسینر این سخنان ماریو دراگی موجب شد سودآوری یورو کاهش یابد و سرمایه گذاران از آن فاصله بگیرند و همین مسئله کاهش ارزش واحد پول اروپا در بازار تبادل ارز را به دنبال داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: