کد خبر: ۵۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - 19 October 2015
با رونمایی از این بسته یک فرصت تاریخی برای تغییر روند بازار سرمایه ایجاد شده و تصمیمات اقتصادی دولت در کوتاه‌مدت بیشتر از برجام و سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در این بازار اثر‌گذار باشد.
یک مسئول سازمان بورس بسته اقتصادی دولت را یک فرصت تاریخی برای تغییر روند بازار سرمایه دانست و گفت:برای افزایش اعتماد در بازار سرمایه باید سیاست‌های اتخاذ شده جنبه عملی به خود بگیرد و فاصله بین این مصوبه و عملیاتی شدن کوتاه‌ شود.

محمودرضا خواجه‌نصیر -مدیر عامل تامین سرمایه آرمان و مدیر سابق سازمان بورس- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تاثیر بسته اقتصادی دولت در بازار سرمایه پرداخت و گفت: به اعتقاد من تاثیر بسته اقتصادی دولت و اقدامات دولت در خصوص وضعیت اقتصادی، بیشتر از برجام می‌تواند در کوتاه‌مدت در بازار سرمایه موثر باشد.

وی تاکید کرد: با رونمایی از این بسته یک فرصت تاریخی برای تغییر روند بازار سرمایه ایجاد شده و تصمیمات اقتصادی دولت در کوتاه‌مدت بیشتر از برجام و سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند در این بازار اثر‌گذار باشد.

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان خاطر نشان کرد: دولت به خوبی در بسته اقتصادی تحریک سمت تقاضا را هدف قرار داده است اما اقدامات عملی دولت در اجرایی کردن این تعهدات بسیار مهم است به طوری که برای افزایش اعتماد در بازار سرمایه و سرمایه‌گذاری باید سیاست‌های اتخاذ شده جنبه عملی به خود بگیرد و فاصله بین این مصوبه و عملیاتی شدن آن کوتاه‌ شود.

این مسئول سابق سازمان بورس افزود: در حال حاضر بسته اقتصادی دولت به معنی جذب توجه کامل نیست و زمانی این توجه به طور کامل به سمت بازارها جذب می‌شود که اقدامات عملی محسوسی در مورد آن انجام شود.

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان یادآور شد: بنابراین اگر قرار است تسهیلاتی به پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شود و همچین در حوزه پتروشیمی و سود بانکی اقداماتی صورت بگیرد باید هرچه سریع‌تر این تصمیمات اجرایی شده و طی دو هفته آینده اقدامات عملی آن آغاز شود.

خواجه‌نصیر عنوان کرد:محورهای بسته اقتصادی دولت به بازار سرمایه و بهبود آن نیز کمک می‌کند، زیرا بازار سرمایه به نوبه خود نیازی به کمک کردن نداشته و اتخاذ تصمیمات اساسی در صنایع می تواند روند این بازار را بهبود بخشد بنابراین سیاست های اتخاذ شده در این بسته منطقی و درست است.

وی این بسته را گامی موثر در بهبود وضعیت اقتصادی و بازار سرمایه دانست و با بیان اینکه پیش شرط موفقیت این بسته اجرایی شدن محورهای آن طی هفته جاری یا آینده است، گفت:یکی از اساسی‌ترین موضوعات تاثیر گذار در بازار سرمایه ، کاهش نرخ خوراک پتروشیمی‌هاست و اگر دولت می‌خواهد خبر خوشی به بازار سرمایه بدهد باید نرخ خوراک را کاهش دهد.

خواجه نصیر در ادامه در خصوص تاثیر اجرا شدن برجام در بازار سرمایه گفت: به اعتقاد من برجام در میان‌مدت و در مدت شش ماه می‌تواند منجر به بهبود وضعیت اقتصادی شود و می تواند تاثیر خود را در انتهای سال 1394 و ابتدای سال 1395 در بازار سرمایه نمایان کند.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: