کد خبر: ۵۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - 08 October 2015
مشاور رييس جمهور و دبيرشورايعالي مناطق آزاد كشور گفت: كليد توسعه منطقه آزاد انزلي احداث مجتمع بندر كاسپين است؛ چراكه بندر قديم انزلي ظرفيت هاي توسعه اي ندارد و كاسپين مي تواند تمامي نيازهاي اقتصادي منطقه و استان را برطرف كند.
 بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: اكبر تركان در مراسم افتتاح پروژه ها و طرح هاي منطقه آزاد انزلي گفت: در اوايل انقلاب از گيلان و مازندران به عنوان قطب كشاورزي نام برده مي شد، اما امروزه اين دو استان همگام با صنعتي شدن به توسعه مي رسند. 

 مشاور رييس جمهور، سهم كشاورزي را در توليد ناخالص كشورهايي همچون آمريكا و آلمان ناچيز دانست و افزود: اگر چه صنعت كشاورزي صنعت مهمي است اما به تنهايي نمي تواند اقتصاد يك كشور را بچرخاند، پس لزوم توسعه صنعتي در اينجا بيشتر نمايان مي شود. 

وي ابراز اميدواري كرد كه سهم توليد ناخالص داخلي ايران با اقدامات دولت بالاتر برود. 

دبيرشورايعالي مناطق آزاد كشور همچنين وجود زيرساخت ها را براي جذب سرمايه گذاران ضروري دانست و افزود: سرمايه گذار به دنبال منفعت و بازدهي مالي است، پس شرط جذب آنان در مناطق آزاد وجود زيرساخت هاي مناسب است كه اهتمام به تكميل آن ها در مناطق آزاد آغاز شده است. 

تركان منطقه آزاد انزلي را مستعدترين منطقه براي صنعتي شدن در كشور معرفي كرد و گفت: اين منطقه حائز شرايط و تمامي امكانات زيرساختي براي جذب سرمايه گذاران است كه اميدوارم با تفاهم نامه اخير ميان اين منطقه با چين و اكتائو قزاقستان مسير مراودات بين المللي و تجاري در اين منطقه بهبود يابد. 

مشاور رييس جمهور هم چنين يكي از موانع اصلي فعاليت ها در مناطق آزاد را اقدامات بانك ها در عدم پيگيري در معوقات دانست و گفت: وقتي فردي از بانك تسهيلات بگيرد و آن را به موقع پرداخت نكند راه را براي ديگران نيز بازكرده كه ميزان بالاي مقررات بانك ها مبين اين موضوع است.

تركان تاكيد كرد: بانك ها بايد پيگير معوقات خود باشند تا تسهيلات اعطايي به افراد در راه صحيح و با هدف از پيش تعيين شده مصروف شده باشد.

گفتني است امروز اكبر تركان با حضور در منطقه آزاد انزلي از موج شكن هاي بندر كاسپين، طرح هاي گردشگري ساحلي، بوستان جنگلي، واحد توليد داروهاي دامي، ساختمان گمرك مركز پلاك گذاري خودرو، واحد توليدي بسته بندي مواد غذايي و ساختمان اداري جديد منطقه بازديد كرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: