کد خبر: ۵۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 03 October 2015
یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفریحات سالم سازمان فرهنگی و ورزشی نقش موثری در ایجاد نشاط اجتماعی جامعه دارد.
غلام حسین صادقیان امروز (شنبه) در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه از سازمان فرهنگی و ورزشی به جهت برگزاری جشنواره "شهر زیبا شهروند سالم با ورزش" تقدیر و تشکر می‌شود، اظهار کرد: در این جشنواره به مدت شش شب 10 هزار خانوار شركت داشتند.

وی با بیان اینکه ورزش از الزامات یک جامعه سالم است، افزود: تفریحات سالم سازمان فرهنگی و ورزشی نقش موثری در ایجاد نشاط اجتماعی جامعه دارد و با توجه به اینکه در این زمینه جامعه با خلاء روبرو است، پیشنهاد می‌شود سازمان فرهنگی و ورزشی به صورت ویژه این مساله را پیگیری کند.

 این عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان با بیان اینکه امید می‌رود شاهد توسعه فضای سبز باحفظ سرانه موجود در شهر باشیم، گفت: باید پروژه‌ها به گونه‌ای باشند که در راستای حفظ سرانه موجود باشد تا شاهد کاهش فضای سبز در سطح شهر نباشیم.

مدیریت شهری در ایجاد شهرک دانشگاهی اهتمام ورزند
هم چنین، یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان با تسليت نسبت به حادثه دردناک منا و جان باختن تعدادي از هموطنان اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود به جهت بزرگداشت جان باختگان شهرداری و شورا پروژه‌ای را به نام شهدای منا نام گذاری کند تا یاد و خاطره آن‌ها همواره در اذهان باقی بماند.

 محمدرضا فلاح هم‌چنين با اشاره به اینکه نبود پارکینگ برای مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه‌های علمی کاربردی، مدارس غیر انتفاعی و مهدکودک‌ها معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، افزود: زمانی که شهرداری برای کسر پارکینگ مسکونی سخت گیری  و مالکان را ملزم به تأمین پارکینگ مي‌كند، انتظار می‌رود در استفاده از منازل مسکونی به عنوان مؤسسات آموزشی حساسیت نشان دهد.

 وی خاطر نشان کرد: سال گذشته پیشنهاد دادم شهرداری و مدیریت شهری برای رفع مشکلات مؤسسات آموزشی نسبت به تأسیس شهرک دانشگاهی اقدام و این مؤسسات را در یک مکان متمرکز کند.

لزوم ساماندهي تكدي‌گري‌هاي عيان
هم چنین، یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هفته گردشگری، اظهار کرد: اگر بخواهیم برنامه جامعی درخصوص گردشگری شهر اصفهان داشته باشیم باید از هم اکنون برنامه ریزی کنیم.

 نورالله صلواتی با بیان اینکه رسیدگی و سرو سامان بخشیدن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی نقش موثری درجذب توریست دارد، ادامه داد: ساماندهی تکدی‌گری‌های عیان درسطح شهر، احداث و بازسازی دوباره سرویس‌های بهداشتی، اصلاح وضعیت حمل و نقل عمومی، اصلاح و سامان دهی ورودی‌های شهر، جمع آوری کامیون‌ها و خودروهای دودزا، حفظ نظافت و شادابی شهر، تلاش برای دایمی شدن آب زاینده رود و برخورد مناسب با توریست‌ها از جمله مواردی است که باید به آن‌ها رسیدگی کرد.

با دلالي‌گري در نظام مهندسي برخورد شود
هم‌چنین، یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در پایان هفته جاری انتخابات نظام مهندسی در کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: نقش نظام مهندسی در توسعه عمران و آبادی کشور بی‌بدیل است.

عبدالرسول جان‌نثاری با بیان اینکه داشتن ساختمان‌هایی ایمن، بادوام، راحت و با مصرف انرژی کم هدف اصلی قانون گذار در ابلاغ مقررات ملی ساختمان بوده است، اضافه کرد: یک زلزله در کشورهای دیگر رخ می‌دهد و تنها 10 نفر کشته می‌شوند و این در حالی است که یک زلزله در کشور مان رخ می‌دهد و 30 هزار کشته بر جای می‌گذارد.

وی ادامه داد: نظام مهندسی باید بیشتر به جذب اعتماد عمومی جامعه توجه کند، توسعه اخلاق حرفه‌ای قطعا به جذب اعتماد عمومی کمک می‌کند. اخلاق حرفه‌ای باید در چهار جنبه اخلاق در تعامل با آحاد جامعه، اخلاق در تعامل با کارمند سالخورده، اخلاق در تعامل با سازمان‌های بالا دستی و اخلاق حرفه‌ای در تعامل با همکاران مورد توجه قرار گیرد.
این عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان خاطر نشان کرد: برخورد جدی با دلالی‌گری در ارایه خدمات مهندسی باید در معنای واقعی کلمه در اولویت کاری نظام مهندسی قرار گیرد زيرا مردم انتظار دارند بابت پولی که می‌دهند خدمات مهندسی دریافت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: