کد خبر: ۵۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - 02 October 2015
محمد جواد ظریف و رامتان لامامرا علاوه بر موضوعات دوجانبه در خصوص مسائل مختلف بین‌المللی از جمله واقعه منا که در آن هزاران نفر جان باختند، گفتگو کردند.
چگونگی حل بحران سوریه و یمن و ضرورت همکاری برای ایجاد صلح و ثبات در این کشورها محورهاى دیگر این دیدار بود.همکاری در بازار انرژی در راستای تعدیل و تثبیت بهای نفت و همچنین حمایت دو کشور ایران و الجزائر از یکدیگر در محافل و مجامع بین‌المللی از جمله دیگر موضوعاتی بود که در دیدار آقایان ظریف و لامارا مورد تاکید قرار گرفت.

تاکید ایران و قبرس بر ادامه رایزنی ها
وزیران امورخارجه  دو  طرف علاوه بر مناسبات دوجانبه و بررسی راههای تقویت روابط  دو کشور، بر ادامه رایزنی های سیاسی ایران و قبرس درباره مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه تأکید کردند.

وزیر امورخارجه قبرس در این دیدار با تبریک حصول توافق وین میان ایران و 1+5 ، این توافق را نه تنها برای دولت و مردم ایران بلکه برای همه کشورها و ملت های منطقه مهم دانست.

وی همچنین درباره ابعاد مختلف بحران سوریه از جمله مسائل مربوط به پناهندگان، با تأکید بر وجود راه حل سیاسی برای این بحران، ادامه رایزنی های مستمر میان دو کشور ایران و قبرس را ضروری خواند.

محمد جواد ظریف نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات خوب دو کشور ایران و قبرس در شرایط کنونی، بر ضرورت رایزنی های مستمر درباره مسائل مهم منطقه ای تأکید و ابراز امیداری کرد قبرس همچنان به نقش سازنده خود در قالب اتحادیه اروپایی برای کمک به حل مسائل و بحران های  سوریه و یمن ادامه دهد.

بررسی آخرین تحولات سوریه
محمد جواد ظریف و ولید المعلم در این دیدار که در حاشیه نشست های هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، آخرین تحولات منطقه و به ویژه سوریه را بررسی کردند.
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و  سوریه همچنین بر تداوم مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه و از جمله سوریه تاکید کردند.

صادرات برق و گاز به پاکستان
وزرای امور خارجه ایران و پاکستان نیز  درباره مسائل مهم منطقه و دوجانبه گفتگو کردند.
افزایش همکاریهای اقتصادی میان دو کشور، متعاقب لغو تحریمها ضد کشورمان، از جمله در حوزه صادرات برق و گاز از ایران به پاکستان، از جمله موضوعات مطرح در این دیدار بود.
افزایش سفر مقامات دو کشور، بویژه در حوزه اقتصادی نیز در این دیدار مورد توافق طرفین قرار گرفت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: