کد خبر: ۵۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - 02 October 2015
نخست وزير عراق ، مشکل اصلي کشورش را حضور تروريست‎ها در عراق دانست.
"حيدر العبادي" ، نخست وزير عراق در هفتادمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک ، گفت مشکل عراق ،حضور گروه تروريستي داعش در اين کشور است که از مرزهاي يکي از کشورهاي همسايه وارد خاک عراق شده است.

العبادي ، افزود گروه تروريستي داعش که از حمايت مالي ، تسليحاتي و حتي آموزشي برخي کشورها برخوردار است ، بخش‎هاي عمده‎اي از خاک عراق را اشغال کرده و هزاران شهروند عراقي
را به قتل رسانده است.

نخست وزير عراق ، تاکيد کرد هم اکنون هزاران جنگجو از نقاط مختلف جهان به گروه تروريستي داعش مي پيوندند که بايد کشورهاي مختلف با همکاري و هماهنگي مانع عزيمت تروريست‎ها به عراق شوند.

العبادي ، مشارکت فعال سازمان‎ها و کشورها را براي بازسازي تاسيسات زيربنايي مناطق آزاد شده عراق از اشغال تروريست‎ها خواستار شد و تصريح کرد گروه‎هاي تروريستي و بقاياي حزب منحل شده بعث ، حرکت توسعه عراق را با مشکل روبه‎رو کردند.

نخست وزير عراق همچنين با قدرداني از فداکاري و مقاومت نيروهاي ارتش و نيروهاي مردمي مقابل تروريست ها ، خاطرنشان کرد هزاران نفر از جوانان عراقي در پاسخ به درخواست مرجعيت عالي عراق به طور داوطلبانه براي دفاع از کشورشان با تروريست‎ها مبارزه مي‎کنند و اين نيروهاي مردمي يکي از يگان‎هاي دولت عراق هستند که زير نظر نخست وزير و فرمانده کل نيروهاي مسلح فعاليت مي کنند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: