کد خبر: ۵۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - 29 September 2015
نشان تجاری ایتالیایی در صنعت مد و کالاهای چرمی است، که متعلق به گروه گوچی می‌باشد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فرانسوی کرینگ به‌شمار می‌آید.
بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛  گوچی (به ایتالیایی: Gucci)، نشان تجاری ایتالیایی در صنعت مد و کالاهای چرمی است، که متعلق به گروه گوچی می‌باشد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فرانسوی کرینگ به‌شمار می‌آید.


شرکت گوچی در سال ۱۹۲۱ توسط گوچیو گوچی، تاسیس شد. امروزه دفتر مرکزی این شرکت، در شهر فلورانس، ایتالیا قرار دارد.

بر پایه آمار مجله بلومبرگ بیزینس‌ویک در سال ۲۰۰۸ میلادی شرکت گوچی درآمدی در حدود ۴٬۲ میلیارد یورو داشته است. برند گوچی همچنین در سال ۲۰۰۹، بر اساس اطلاعات موسسه اینتربند، به مقام چهل‌ویکم در جدول ۱۰۰ نام تجاری برتر صعود کرد. گوچی پرفروش‌ترین نام تجاری ایتالیایی نیز می‌باشد. این شرکت ۲۷۸ نمایندگی مستقیم (بوتیک) در سراسر جهان دارد.

موفقیت های برند گوچی 

بعد از اینکه برند گوچی در سال ۲۰۰۹ میلادی در جایگاه ۴۱ ام در میان ۱۰۰ برند برتر جهان قرار گرفت، تمام کارشناسان این حوزه اذعان داشتند که درخشش این برند تازه شروع شده است. در همین سال این برند بیش از ۲۷۹ فروشگاه در سرتاسر جهان تاسیس نمود. و در سپتامبر ۲۰۰۹ به عنوان گرانقیمت ترین برند ایتالیایی شناخته شد.  در سال ۲۰۱۳ برند گوچی به ارزشی معادل ۱۲ میلیارد دلار رسید و براساس رتبه بندی مجله اقتصادی فوربس، به عنوان ۳۸ امین برند موفق در جهان انتخاب شد.

همکاری گوچی با خودروسازان مشهور جهان

در فاصله سال های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۰ این برند به تولید تو دوزی صندلی های اتومبیل پرداخت و در پشت صندلی ها حرف G به نشانه لوگوی Gucci در آن ها نصب گردید.

همچنین در سال ۲۰۱۱ دو کمپانی ایتالیایی فیات و گوچی در سالگرد ۱۵۰ سال و ۹۰ سال تاسیس خود، به تولید مشترک تعدادی محدودی خودرو پرداختند که صندلی های این خودرو به رنگ سیاه و سفید بود.

رکورد گرانقیمت ترین شلوار جین

 در سال ۱۹۹۸ گوچی شلوار جینی تولید نمود که رکورد گرانقیمت ترین شلوار جین دنیا را شکست و به قیمت ۳۱۵۰ دلار به فروش رفت.







نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: