کد خبر: ۵۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 27 September 2015
وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز روابط تا حد زیادی تحت تاثیر شبکه های رسانه‌ای و دسترسی‌های گسترده ارتباطی قرار گرفته است و حد و مرزهای گذشته تاثیر خود را از دست داده‌اند.
مدیرکل امور اجتماعی استان البرز گفت: اولین عامل طلاق در استان البرز مسائل فرهنگی است.

حمید رضا عسگری در گفت و گو با ایسنا، گفت: عامل اصلی طلاق در استان البرز پیش از هر چیز فرهنگی است و مسائل اقتصادی بعد از این عامل قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه امروز روابط تا حد زیادی تحت تاثیر شبکه های رسانه‌ای و دسترسی‌های گسترده ارتباطی قرار گرفته است و حد و مرزهای گذشته تاثیر خود را از دست داده‌اند.

عسگری تصریح کرد: این وضعیت نیاز به کارهای عمیق فرهنگی را در جامعه قوت می‌بخشد و در صورتی که از این اقدام غفلت کنیم و باورها و بنیان عقیدتی خانواده‌ها را تقویت نکنیم شرایط برای شکاف و ناسازگاری درون خانواده به وجود خواهد آمد.

این مسئول ضمن اشاره به نقش خیانت در وقوع طلاق یادآور شد: بررسی پرونده‌های موجود نشان می‌دهد که خیانت یکی از عوامل اصلی طلاق در استان البرز است که ذیل مسائل فرهنگی قرار دارد و بیشتر از ضعف باورهای اعتقادی ناشی می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استان از وضعیت وخیم طلاق در استان البرز خبر داد و تاکید کرد: پدیده طلاق در جامعه استان شدت زیادی پیدا کرده است به همین دلیل خانواده‌ها باید به مسائل فرهنگی و نیازهای عاطفی یکدیگر توجه بیشتری کنند.

وی ضمن اشاره به نقش مسائل اقتصادی در وقوع طلاق گفت: مسائل اقتصادی اگرچه در وقوع طلاق در استان البرز دخیل می‌باشد ولی عامل اول نیست زیرا در گذشته با وجود بدتر بودن شرایط اقتصادی پیوستگی میان خانواده آنقدر زیاد بود که این شرایط نمی‌توانست مانع ادامه استحکام بنیان یک خانواده شود.

وی ادامه داد: امروزه نوع نگاه بسیاری از افراد به زندگی تغییر کرده است و برخی الگویی را برای زندگی انتخاب کرده‌اند که با آیده‌آل‌های مذهبی و آموزه‌های دینی جامعه تناسبی ندارد که ریشه بسیاری از طلاق‌ها نیز به همین موضوع باز می‌گردد.

وی یادآورشد: قسمت زیادی از پرونده‌های طلاق مربوط به قشرهای متوسط به بالا است که از زندگی اقتصادی خوبی بهره می‌برند ولی نوع نگرش و سبک زندگی آنها نمی‌تواند پیوستگی مناسبی را به وجود آورد.
برچسب ها: طلاق ، البرز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: