کد خبر: ۵۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - 24 September 2015
مدیران عامل بزرگ‌ترین شرکت‌های اروپایی با هدف تحکیم پیوندهای اقتصادی با ایران پس از امضای سند «برجام» با نمایندگان این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
مدیران عامل صدهای شرکت بزرگ اروپایی، با هدف تحکیم روابط اقتصادی با ایران در دوران پس از توافق هسته‌ای که از منظر آنها به منزله گشایش درواز‌های این کشور خاورمیانه به روی کشورهای قاره سبز قلمداد می‌شود، در ژنو با نمایندگانی از تهران دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

این رایزنی‌ها به نوشته شبکه خبری «بلومبرگ» میان نمایندگان 500 شرکت، اعم از «آلستوم» فرانسه، «ار وه ئه» آلمان، شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرکت ملی نفت ایران و غیره انجام می‌شود. آنها قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه در «دومین گردهمایی ایران و اروپا» در ژنو دیدار کنند.

  این گردهمایی به میزبانی شهر ژنو سوئیس، با تمرکز بر خدمات بازار مالی و ارتباط تجاری، اولین کنفرانس بزرگ سرمایه‌گذاری است که بعد از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 انجام می‌شود. 

در حالی که سوئیس اولین کشوری بود که ماه گذشته تحریم‌های بازرگانی علیه ایران را برداشت شرکت‌های بین‌المللی کماکان از انجام مبادلات با ایران، به دلیل تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا محروم هستند. 

این تحریم‌ها با طرح ادعاهایی اثبات‌نشده درباره وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای ایران وضع شده‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: