کد خبر: ۵۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - 19 September 2015
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره روز شنبه بیست و هشتم شهریور در تشریح تیتر یک نوشت: ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در تحلیلی که در اختیار روزنامه دنیای اقتصاد قرار داده به طور مشخص به 11 دستاورد برجام برای نظام پولی اشاره دارد و معتقد است با اجرایی شدن برجام بخش قابل توجهی از محدودیت های وضع شده علیه نظام بانکی می تواند برطرف شود.
این روزنامه با انتشار خبر پایان دوئل آمریکایی به نفع برجام، آورد: سومین تلاش جمهوری خواهان مخالف و منتقد توافق هسته ای برای به شکست کشاندن برجام در سنای آمریکا ناکام ماند تا علاوه بر شکست مجدد لابی عربی- صهیونیستی، زمینه ها برای اجرای برجام در ماه های آینده فراهم شود.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتخاب موضوع آینده بورس از 2 دوربین، نوشت: بورس اوراق بهادار تهران در حالی وضعیت رکودی را سپری می کند که نظرسنجی دنیای اقتصاد از 22 کارشناس و 40 معامله گر خرد تالار شیشه ای نشان می دهد وضعیت کم نوسان تا پایان سال جاری محتمل ترین سناریوی پیش روی بورس تهران خواهد بود. همچنین عمده این فعالان معتقدند رونق بورس از سال 95 آغاز خواهد شد؛ در این میان از نگاه آنها، تصمیمات اقتصادی دولت مهم ترین عاملی است که نه تنها رکود فعلی را رقم زده؛ بلکه در آینده نیز اتخاذ سیاست های مناسب اقتصاد داخلی می تواند تضمین کننده روند بورس تهران باشد.

پادزهر موقت آشوب مالی، عنوان دیگر این روزنامه است. پس از ماه ها گمانه زنی در مورد نتیجه نشست ماه سپتامبر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، بیانیه روز پنج شنبه این نهاد نشان داد که مقام های بانک مرکزی آمریکا هنوز هم زمان را مناسب افزایش نرخ های بهره نمی دانند. رییس فدرال رزرو پس از انتشار بیانیه پنج شنبه گفت که نهاد تحت ریاست او با توجه به وضعیت بازارهای مالی کمی دیگر صبر خواهد کرد تا تاثیر آشوب اخیر را بر ایالات متحده بیشتر ارزیابی کند. البته کمیته بازار آزاد تا پایان سال 2015 ، 2 نشست دیگر خواهد داشت.

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی عنوان نمره ریسک تجاری ایران، آورد: بر اساس گزارش سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه، ایران از جمله کشورهای پرریسک در تجارت محسوب می شود. 

پیش بینی ها حاکی است با لغو تحریم ها، جایگاه ایران در تقسیم بندی این سازمان تغییر می کند. کشورها از نظر ریسک در هفت گروه تقسیم بندی می شوند؛ به این ترتیب که گروه های یک و 2 کم ریسک ترین کشورها و گروه های 6 و هفت پرریسک ترین کشورها را دربرمی گیرند. سیدکمال سیدعلی رییس صندوق ضمانت صادرات در گفت وگو با دنیای اقتصاد نمره ریسک تجاری ایران در پساتحریم را بررسی کرده است.

این روزنامه سرمقاله خود را با موضوع «صندوق توسعه و سیاست ارزی» به قلم حمید زمان زاده منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: