کد خبر: ۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - 08 November 2015
رولکس برندی است که در زمینه طراحی، ساخت، تولید و سرویس های مربوطه برای ساعت های مچی فعالیت می کند. این کمپانی در عرصه تولید ساعت های لوکس از قدرتمند ترین ساعت سازی های دنیا به شمار می رود

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ رولکس برندی است که در زمینه طراحی، ساخت، تولید و سرویس های مربوطه برای ساعت های مچی فعالیت می کند. این کمپانی در عرصه تولید ساعت های لوکس از قدرتمند ترین ساعت سازی های دنیا به شمار می رود. کمپانی رولکس نخستین بار به دست آلفرد دیویس و هانس ویلسدورف در سال 1905 در لندن تاسیس شد. طی سال 2014 در لیستی که مجله فوربز از قدرتمند ترین برند های جهان ارائه داده بود، رولکس در شماره 72 جای داشت و در حال حاضر بزرگترین برند ساعت های تک لوکس به شمار می رود. این کمپانی روزانه 2000 ساعت تولید می کند که درآمد آن در سال 2012 حدود 7.7 میلیون دلار تخمین زده شده بود.

پس از تاسیس شرکت در سال 1905 ابتدا آن را با نام ویلسدورف و دیویس می شناختند اما بعد ها این نام به رولکس تغییر یافت. هانس ویلسدورف در سال 1908 در لا شو دو فوند، سوئیس نام کمپانی را به نام رولکس تغییر داد و آن را ثبت کرد. به دنبال تغییرات حاصله شرکت رولکس در سال 1912 از انگلستان به سوئیس تغییر مکان یافت. از آن پس تا کنون نام رولکس در میان برند های سوئیسی نامی با شهرت فراوان بوده و علاوه بر آن در دنیا نیز نمادی از موفقیت و ثروت را به دست آورده است. این کمپانی افتخارات زیادی را در کارنامه خود دارد که از میان آن ها می توان به مواردی همچون تولید اولین ساعت مچی ضد آب، تولید ساعت های مچی مجهز به موتور های زمان سنج دقیق، تولید اولین ساعت های مچی مجهز به نمایشگر تاریخ اشاره نمود. نخستین ساعت های ضد آب واقعی را نیز این شرکت تولید کرد که تا عمق 610 متری ضد آب بودند.

ویلسدورف در سال 1944 با از دست دادن هرمان آئگلر شریک دیرین خود، به تنها مالک کمپانی رولکس تبدیل شد از این رو بنیاد هانس ویلسدورف را تاسیس کرد تا بخش بیشتر درآمد کمپانی به امور خیریه تعلق گیرد. هانس نیز در سال 1960 درگذشت. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: