کد خبر: ۵۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 12 September 2015
عضو هیات مدیره بیمه حافظ از معرفی مدیرعامل جدید این شرکت به بیمه مرکزی برای دریافت صلاحیت خبر داد و گفت: هم اکنون چندین گزینه برای سکانداری این شرکت انتخاب شده و هیات مدیره در حال تصمیم گیری در این خصوص است.
محمد تائبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تغییرات سهامداری شرکت بیمه حافظ در سال گذشته، افزود: در پی این اتفاق عمده سهام این شرکت به سهامداران جدید منتقل شد و برهمین اساس تغییرات مدیریتی در این شرکت رخ داد.

وی ادامه داد: برهمین اساس مهران رضوانی که در گذشته سمت قائم مقامی این شرکت را به عهده داشت به عنوان مدیرعامل انتخاب شد و البته این در حالی بود که وضعیت شرکت به دلیل فعالیت نامناسب سهامداران در سال های قبل از آن مناسب نبود.

این عضو هیات مدیره بیمه حافظ با بیان اینکه، قرارداد رضوانی پس از یک سال پایان یافت و هیات مدیره نیز در این راستا مذاکراتی را انجام داد، تصریح کرد: نهایتا هیات مدیره پس از انجام مذاکره پایان همکاری با وی را صادر کرد و قرار بر این شد تا فرد جدیدی سکان این شرکت بیمه ای را برعهده گیرد.

تائبی ادامه داد: البته از آنجا که رضوانی عضو خارج از هیات مدیره شرکت بود براساس قانون تجارت امکان پایان همکاری با وی وجود داشت.

این عضو هیات مدیره بیمه حافظ با تاکید بر اینکه اعضای هیات مدیره و همچنین علی البدل این شرکت دارای تایید صلاحیت بیمه مرکزی هستند، اظهار داشت: بیمه مرکزی در بهمن ماه سال گذشته تذکری را نسبت به صدور بیمه نامه در سرزمین اصلی به بیمه حافظ ارایه کرد که با ابلاغ آن به دفاتر در تاریخ اول اسفند ماه پاسخ بیمه مرکزی ارایه شد.

وی از لغو نمایندگی ۸۹ نماینده این شرکت خبر داد و گفت: این امر به دلیل تخلفات و همچنین فعال نبودن این نمایندگی ها انجام شده است.

تائبی درباره فعالیت های این شرکت نیز اظهار داشت: بیمه حافظ در سال ۹۳ حدود ۲۲۸ میلیارد تومان بیمه نامه صادر کرده که این رقم نسبت به سال ۹۲ از رشد ۳۵ درصدی برخوردار بوده است.
وی در پایان با اشاره به همکاری مناسب این شرکت با بیمه مرکزی، ادامه داد: بیمه حافظ در زمینه صدور بیمه نامه بدنه کشتی فعال بوده و بدهی خود را به صندوق خسارت تامین بدنی، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و غیره پرداخت کرده است.

یادآور می شود، شرکت بیمه حافظ (سهامی عام) اولین شرکت بیمه خصوصی است که به استناد ماده ۲۸ الحاقی به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۸ و تصویب مقررات تاسیس و فعالیت موسسات بیمه در مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ دوم شهریور ۱۳۷۹ پس از طی تشریفات قانونی و با مجوز بیمه مرکزی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۱ تاسیس شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: