کد خبر: ۴۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - 09 September 2015
مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در منطقه 12 شهر تهران مدارس بسیاری داریم که مازاد هستند، گفت: طبق قانون این مدارس اجازه تغییر کاربری دارند.
فریدون واسعی درباره وضعیت مدارس و املاک وزارت آموزش و پرورش با توجه به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: در خصوص مدارس استیجاری مشکلی نداریم و در مجموعه مدارس استیجاری برای آموزش و پرورش مشکل محسوب نمی شوند.

وی افزود: دلیل آن است که در قالب عقد اجاره از برخی مدارس استفاده می‌کنیم و خریداری این مدارس در آینده از اولویت‌های دوم و سوم آموزش و پرورش ماست.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشتر مدارس اداری حکم قلع و قمع برای ما مساله ساز هستند، گفت: البته طی چند سال اخیر تعداد این مدارس کاهش یافته است و با صرف اعتبارات محدودی که وزارتخانه داشته و همچنین با استفاده از املاک مازاد این مدارس تا حدودی تعین تکلیف شده‌اند و اکنون مشکلی نداریم اگر هم حوزه خاصی گزارش شود بررسی می‌کنیم.

واسعی درباره املاک مازاد آموزش و پرورش نیز توضیح داد که ممکن است در برخی مناطق مدارسی فعال باشند ولی دانش آموزها جابجا شوند یا موقعیت مدرسه عوض شود و به کاربری تجاری تغییر کنند یا مخروبه شده باشد، که از همه اینها می توان استفاده کرد و با تغییر کاربری ضمن ایجاد ارزش افزوده، بتوان تکلیف چند ملک آموزشی قلع و قمعی را نیز مشخص کرد.

وی افزود: به ویژه در منطقه 12 تهران مدارس بسیاری داریم که مازاد هستند و قابلیت تغییر کاربری دارند. بخشنامه ضوابط تبدیل به احسن به همه استانها ارسال شده و مجاز است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: