کد خبر: ۴۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
رییس هیأت سوارکاری استان گیلان از برگزاری اجلاس و جشنواره بین‌الملی زیبایی اسب کاسپین از۱۶ تا ۱۸ شهریور در گیلان خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: هوشنگ افشاری میزبانی چهارمین اجلاس جهانی اسب کاسپین را نتیجه 13 سال تجربه برگزاری جشنواره ملی دانست و گفت: در پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین پس از آمریکا، انگلستان و سوند، ایران چهارمین کشور و استان گیلان میزبان این رویداد مهم جهانی است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف نژادهای خالص اسب کاسپین، ورزش سوارکاری، آموزش به کودکان و نوجوانان، ژنتیک و ... یاد کرد و گفت: همایش بین‌المللی اسب کاسپین حرکتی بسیار موثر برای شناساندن این نژاد در منطقه و جهان به عنوان زادگاه اسبچه خزری است.

رییس هیأت سوارکاری استان گیلان ازحضور و سخنرانی اساتید برجسته‌ای از کشورهای ایران، انگلستان، امریکا، استرالیا، کانادا و سوئد خبر داد و افزود: در این اجلاس آخرین مقالات، تحقیقات علمی و کارگاه‌های آموزشی مربوط به اصیل‌ترین نژاد اسب کاسپین جهان ارایه می‌شود.

رییس هیأت سوارکاری استان گیلان به رونمایی از کتاب انصاب ایرانی اسب کاسپین برای نخستین‌بار اشاره کرد و گفت: از دیگر دستاوردهای این همایش برپایی نمایشگاه‌های مرتبط و معرفی سایر نژادهای اسب ایرانی، عکس، نقاشی، سفال‌گری و کتب اسب کاسپین است.

هوشنگ افشاری قدمت اسب کاسپین را بیش از شش هزار سال عنوان کرد و گفت: اسب کاسپین را خانم لوئیز فیروز 50 سال قبل، از کشور ایران به جهانیان شناساند و پس از آن با بررسی‌های علمی روشن شد که پیشینه وجود این اسب در کرانه دریای‌خزر به قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد.

جشنواره زیبایی اسب کاسپین روز 18 شهریور 94 در ۹ رده سنی برگزار خواهد شد و اسطوره زیبایی بر اساس بالاترین امتیاز کسب شده از اسب‌های چهار سال به بالا انتخاب می‌شوند.

‌این همایش با تلاش جهادکشاورزی، فدراسیون سوارکاری، منطقه آزاد انزلی، اداره کل ورزش و جوانان، سازمان میراث فرهنگی، هیأت سوارکاری استان گیلان و مشارکت فعالان انجمن بین‌المللی اسب کاسپین و متخصصانی از 16 کشور دنیا برگزار می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: