کد خبر: ۴۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سدهای زیردان و پیشین در منطقه چابهار به بهره برداری رسیده است، گفت: با رسمی شدن مرز ریمدان می توان شاهد توسعه و گردش سرمایه در شرق کشور بود.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: یعقوب جدگال درگفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه چابهار نزدیکترین شهرستان به آب های آزاد است،گفت: چابهار با ظرفیت وپتانسیل های اقتصادی و تجاری خود می تواند همچون گذشته که در زمان دفاع مقدس نشان داد نقش محوری خود را در تبادلات تجاری دوباره ایفا کند.
 
چابهار در انتظار فرودگاه بین المللی
نماینده مردم چابهار،نیکشهر،کنارک و قصرقند درمجلس شورای اسلامی،افزود: اکنون که در دوران پساتحریم به سرمی بریم  فرصت مناسبی است تا برای جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور و تبادلات تجاری با کشورها همسایه همچون امارات،عمان، هند، پاکستان و افغانستان گام های جدی برداشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه چابهار با خلاء فرودگاه بین المللی مواجه است، تصریح کرد: با داشتن فرودگاه بین المللی وگسترش پروازهای داخلی و خارجی می توان درجذب سرمایه های اقتصادی به این منطقه آزاد تجاری گام برداشت و به ایجاد وتوسعه کسب و کار و اشتغال آفرینی برنامه ریزی کرد.

جدگال از احداث وتکمیل دو سد درمنطقه چابهار خبرداد و یادآور شد: باتوجه به سیلاب‌های فصلی منطقه و برای مهار آب‌های روان موفق شدیم سدهای زیردان و پیشین را دراین منطقه به بهره برداری برسانیم تا در مصارف صنعتی و شرب  از آن استفاده کنیم؛همچنین  طرح سدسازی منطقه کهیر در حال اجرا است.

عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه برای رسمی شدن مرز ریمدان  اقدامی ازسوی دولت انجام نگرفته است،تصریح کرد:با رسمی شدن مرز ریمدان که باید ازسوی دولت محترم صورت گیرد می توان شاهد توسعه، ایجاد اشتغال و سرمایه درگردش منطقه شرق کشور باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: