کد خبر: ۴۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
شرکت های ایتالیایی در رقابتی فشرده با شرکت های دیگر کشورهای اروپایی برای بازگشت به بازار پررونق تجارت ایران تلاش می کنند.
«روزاریو الساندرلو» رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران از اشتیاق بی صبرانه کارافرینان ایتالیایی برای حضور فعال در کشورمان خبر داد و افزود: « بسیاری از شرکت ها و صنایع ایتالیایی از هم اکنون کار را با ایران اغاز کرده اند و یا در صدد از سرگیری همکاری هایشان با ایران هستند.
 
قرار است در ماه اکتبر (مهرماه) یک گروه اقتصادی متشکل از مدیران شرکت ها، صاحبان صنایع و بانک های ایتالیایی به ایران سفر کنند.ما امیدواریم ایتالیا همچون سال های پیش به نخستین شریک تجاری ایران در اروپا تبدیل شود».

جولیانو پیزاپیا، شهردار میلان، از گسترش همکاری های دوجانبه ایتالیا و ایران استقبال کرد و گفت:« رویدادهای مهمی مانند اکسپو میلان و حضور ایران در این نمایشگاه، حامل پیام دوستی و همکاری میان دو کشور و دو ملت در سطوح فرهنگی و اقتصادی است که ایتالیا از گسترش این همکاری ها به گرمی استقبال می کند».

به گفته سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر صنعتی میلان، صدور روادید برای بازرگانان ایتالیایی و تائید اسناد تجاری انها در 6 ماه اول سال جاری در مقایسه با سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: