کد خبر: ۴۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - 31 August 2015
مدیرعامل سازمان منطقه‌ آزاد انزلی با «ابراهیم رحیم‌پور» معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه در محل این وزارتخانه دیدار کرد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: در این نشست که مجتبی دمیرچی سفیر ایران در قزاقستان نیز حضور داشت، طرفین حول محور بهره‌گیری از توانمندی‌ها و فرصت‌های یکدیگر به‌منظور توسعه‌ی روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

از مهم‌ترین مباحث مطرح شده می‌توان به فعال‌سازی کریدور «شمال - جنوب» به‌عنوان ارزان‌ترین و سریع‌ترین مسیر تجاری جنوب آسیا با شمال و شرق اروپا، امکانات و ظرفیت‌های مجتمع بندری کاسپین «بزرگترین بندر ایران در دریای خزر» که از سوی این سازمان در حال احداث است، اشاره کرد.

چگونگی معرفی مزایا و معافیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه از سوی وزارت امور خارجه و سفرای ایران و برنامه‌ریزی بازدید سفرای خارجی از منطقه‌ی آزاد انزلی به‌همراه راهکارهای عملیاتی کردن پیشنهاد رضا مسرور مبنی بر تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد حاشیه دریای خزر به‌عنوان پایلوتی برای ایجاد شورای همکاری کشورهای منطقه، از دیگر مباحث مهم مطرح در این جلسه بود.

در پایان، دو طرف بر لزوم توسعه روابط دو نهاد در دوران پساتحریم، با توجه به پتانسیل‌های دو طرف تأکید کردند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: