کد خبر: ۴۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 29 August 2015
وزیر راه و شهرسازی در حکم انتصاب علی عابدزاده به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر انجام کلیه وظایف و مأموریت‌های محوله در حکم انتصاب مورخ 15/8/1392 این سازمان، خواستار بازنگری در فرآیندهای عملیاتی صنعت هوانوردی و توسعه و مدرن‌سازی صنعت هوانوردی در ایران شد.
عباس آخوندی در حکم انتصاب خود برای رییس جدید سازمان هواپیمایی از زحمات دو رییس سابق این سازمان در هفت محور مسولیت های مهمی را برای علی عابدزاده در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، افرایش ایمنی، بالا بردن کیفیت، جذب فن آوری های جدید، مدرن سازی صنعت هوانوردی و تجهیز فرودگاه ها اصلی ترین سرفصل های ماموریت عابدزاده در صنعت هوایی را می سازد.

هفت محور مدنظر وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:

1- مهم‌ترین مأموریت ما در دولت وضع و اجرای مقررات به منظور افزایش ایمنی ، رفاه ،بهبود کیفیت خدمات و حفاظت از حقوق شهروندان است بنابراین در طراحی و بازنگری تمام سیاست‌ها و فرآیندهای عملیاتی صنعت هوانوردی این شاخص‌ها بایدمورد توجه‌باشد.

2- ایمنی و استاندارد قوانین غیر قابل شکست در عملیات هوانوردی است. از سازمان هواپیمائی کشوری انتظار می‌رود طی یک برنامه مشخص نسبت به ارتقای موقعیت ایران در سطح جهان اقدام نماید.

3- همچنان که ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد، سیاست دولت در حمل و نقل هوایی مبتنی بر آزادسازی و بیشینه کردن سهم بخش خصوصی در این صنعت است. در هر صورت ، لازمه اینکار بازسازی ساختاری صنعت هوانوردی براساس این مأموریت و بستر سازی برای همکاری با حرفه‌ورزان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

4- توسعه و مدرن‌سازی صنعت هوانوردی در ایران چه در بخش نوسازی ناوگان و چه در بخش تجهیز فرودگاه‌ها نیازمند سرمایه گذاری فراوانی است ، با این وجود افزایش میزان بهره وری از سرمایه گذاری های انجام یافته باید در صدر فعالیت ها قرار گیرد.

5- در اجرای ماده 166 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه موقعیت کشور در حمل و نقل هوائی بین‌المللی نسبت به تهیه برنامه عملیاتی تبدیل شدن به قطب حمل و نقل با ر و مسافر در منطقه اهتمام ورزید.

6- افزایش توان ملی در جهت جذب فناوریهای جدید و ارتقای فناوری موجود و همچنین آموزش و توسعه نیروی انسانی در صنعت هوانوردی در حوزه‌های عمومی و خصوصی باید مورد توجه باشد.

7-استفاده از فناوری اطلاعات درصنعت هوانوردی چه در مدیریت شبکه و ناوگان و چه در سهولت دسترسی شهروندان و بهره‌برداران به اطلاعات و به خدمات خرید و سفارش و همچنین خدمات دسترسی به شبکه اینترنت در حین سفر و سایر خدمات مرتبط مورد تأکید است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: