کد خبر: ۴۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - 21 August 2015
شورای عالی مناطق آزاد براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه جامعی برای ارتقاء عملکرد مناطق آزاد آماده می کند تا در تدوین برنامه ششم توسعه لحاظ شود.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد:    دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه ساخت پل بندرعباس به قشم به کُندی ادامه دارد، گفت: شورای عالی مناطق آزاد براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه جامعی برای ارتقاء عملکرد مناطق آزاد آماده می کند تا در تدوین برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

اکبر ترکان درگفت وگو با خانه ملت درباره برنامه‌های مناطق آزاد کشور گفت: باید توجه داشت برنامه ریزی مناطق آزاد توسط رئیس جمهور در شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی تصویب می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جهت گیری ها در شورای عالی مناطق آزاد براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده که زمینه توسعه صادرات را فراهم می کند.

ترکان افزود: ارتقاء فنآوری، تسهیل تولید و تامین نیازها از محورهایی بوده که در بند 11 اقتصاد مقاومتی روی آن تاکید شده و براساس این موضوعات برنامه جامعی تدوین شده که انشاء الله تقدیم سازمان مدیریت و برنامه ریزی می شود تا در تدوین برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

گفتنی است؛ در بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی آمده است: توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج.

ساخت پل بندرعباس به قشم به کُندی ادامه دارد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین وضعیت پل ارتباطی قشم به بندرعباس گفت: پروژه مذکور توسط پیمانکار در حال اجرا بوده و این پروژه از طرح های ملی بوده که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارای ردیف بودجه مشخص است.

ترکان در این رابطه افزود: تاکنون 170 میلیارد تومان برای ساخت پل ارتباطی قشم به بندر عباس هزینه شده است البته کندی در اجرای این پروژه به این دلیل است که این طرح نیز به مانند طرح های عمرانی دیگر با مشکل کمبود بودجه روبرو است.

لازم به ذکر است  طرح ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل با حدود 5/2 کیلومتر مسافت و پنج دهنه 360 متری پل کابلی، جزیره قشم را از طریق زمین و ریل با گذر از روی آبهای نیلگون خلیج فارس، به بندرعباس متصل خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: