کد خبر: ۴۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 18 August 2015
مراجع قانونی برزیل اعلام کردند که برخی از کارگران دهکده المپیک ریو در شرایطی شبیه به بردگان به سر می‌برند.
گروهی متشکل از یازده کارگر در حال کار در منطقه مسکونی ایلهاپورا در دهکده المپیک ریو هستند. این منطقه برای اقامت ورزشکاران ساخته می‌شود. شرایط کارگران این منطقه بسیار بد گزارش شده است؛ به طوری که مراجع قانونی برزیل این شرایط را شبیه به شرایط بردگان اعلام کرده‌اند.

گفته می‌شود وجود حشرات در خوابگاه این کارگران باعث شده که آنها شب را خارج از خوابگاه خود سپری کنند. وزارت کار برزیل بررسی‌هایی در این باره انجام داده است.

یکی از کارگران درباره شرایط خود گفت: ما همراه با سی نفر دیگر در یک خانه در بیرا ریو زندگی می‌کنیم. این محله یکی از فقیرترین محله‌های ریو است.

مراجع قانونی برزیل اعلام کرده‌اند که بیشتر این کارگران از طبقه فقیر برزیل هستند و شرکت گلوبال سرویس که آنها را به کار گرفته است، متعهد شده تا برای آنها خانه و غذا فراهم کند.
در گزارش شرایط این کارگران آمده است: در محل اقامت این کارگران سوسک، موش و فاضلاب دیده شد. بسیاری از آنها در بیرون خوابگاه می‌خوابند. با توجه به شرایط بسیار بد کارگران و سر باز زدن شرکت گلوبال سرویس از پرداخت اجاره خانه آنها باید گفت که شرایط آنها شبیه به برده‌هاست.

یکی از روزنامه‌های برزیل در گزارشی اعلام کرده است که شرکت گلوبال سرویس که یکی از بزرگترین شرکت های در برزیل است به تکذیب این اخبار پرداخته.

سخنگوی IOC نیز اعلام کرده است که نامه‌ای به کمیته‌ برگزاری بازی‌های ریو خواهد نوشت تا از حقایق مطلع شود.

قرار است که در دهکده المپیک منطقه مسکونی لوکسی برای ورزشکاران و مهمانان المپیک ریو ساخته شود. چندی پیش برنامه یک سال تا مسابقات ریو برگزار شد و مقامات IOC تایید کردند که برنامه‌های آماده‌سازی برای بازی‌های ریو به خوبی پیش می‌روند.

پیش از این نیز ایرادهایی به مراحل آماده‌سازی بازی‌های ریو گرفته شده بود. مشکلاتی از جمله آلودگی و مشکلات سیاسی و اقتصادی پیش از مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: