کد خبر: ۴۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 17 August 2015
با اشاره به نشست امروز کمیسیون ویژه تولید ملی اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و نمایندگان شورای رقابت در مورد اجرای قانون اصلاح مواد 1، 6 و 7 سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی گزارش خود را ارائه کردند.
سخنگوی کمیسیون تولید مجلس با بیان این که به گفته رئیس سازمان بورس، نهاد‌ها و موسسات عمومی گزارش مالی خود را ارائه نکردند، گفت: فرصت یک ماهه بر شفافیت مالی بورس و مجازات برای عدم گزارش مالی موسسات و نهادهای عمومی تعیین شده است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون ویژه تولید ملی اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و نمایندگان شورای رقابت در مورد اجرای قانون اصلاح مواد 1، 6 و 7 سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی گزارش خود را ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس ادامه داد: براساس بند 5 ماده 6 این قانون شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی متعلق به اشخاص حقوقی مانند مؤسسات و نهادهای غیردولتی، نهادهای نظامی و انتظامی، سازمان‌ها و مؤسسات خیریه، نهادهای انقلاب اسلامی، کلیه صندوق های بازنشستگی و نهادها و سازمان‌های وقفی موظفند اطلاعات مالی خود را جهت ثبت به سازمان بورس و اوراق بهادار برای ایجاد شفافیت مالی ارائه کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به گفته رئیس سازمان بورس،‌ تاکنون علی‌رغم پیگیری‌ها، گزارش‌های مالی این شرکت‌ها ارائه نشده است، تصریح کرد: رئیس سازمان بورس معتقد است، در طول یک سال گذشته مکاتبات مکرر با این شرکت‌ها و نهادهای گفته شده صورت گرفته، اما هیچ‌یک از آنها گزارش مالی خود را ارائه نکردند.

به گفته جلیلی، در کمیسیون حمایت ویژه از تولید، مقرر شد گزارش مکتوب سازمان های ذیربط در بازه زمانی یک ماهه جهت قرائت در صحن مجلس ارائه و برای سازمان‌های مشمول این قانون، مجازات ماده 72 سیاست‌های اجرایی قانون اعمال شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: