کد خبر: ۴۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 16 August 2015
آیت ا... صدیقی با بیان اینکه با اولویت قرار دادن قرض الحسنه از فرودستان جامعه دستگیری کنید، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بزرگ اسلام از میان بردن ظلم اقتصادی و ربا و جایگزین نمودن اقتصاد سالم در جامعه است.
 آیت ا... صدیقی امام جمعه موقت تهران در نشست با مدیران بانک مهر اقتصاد به تشریح مولفه های اصلی اقتصاد اسلامی پرداخت.

 حجت الاسلام و المسلمین صدیقی – امام جمعه موقت تهران – در این نشست با تاکید بر سه مقوله ی کسب روزی حلال و پرهیز از ربا، قرض الحسنه و اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در مسئله توحید پس از نماز، زکات مطرح می شود بدین معنی که ارتباط با خدا و رسیدگی به حال ضعفا و محرومین دو رکن اصلی دین مبین اسلام به شمار می رود.

آیت ا... صدیقی با بیان اینکه با اولویت قرار دادن قرض الحسنه از فرودستان جامعه دستگیری کنید، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بزرگ اسلام از میان بردن ظلم اقتصادی و ربا و جایگزین نمودن اقتصاد سالم در جامعه است.

امام جمعه تهران با ابراز خرسندی از اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری بدون ربا، گفت: برنامه های مناسبی را که شروع کرده اید هنوز جای کار بسیاری دارد لذا باید با معرفی عقود اسلامی به مردم و تبیین ساز و کار معاملات شرعی، با ترویج کسب و کار حلال نظام را در رسیدن به سر منزل مقصود یاری کنید.
وی با اشاره به اهمیت مسئله اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: باید با برنامه ریزی هدفمند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنید چرا که استقلال اقتصادی و پیروزی در برابر قدرت های اقتصادی دنیا از این رهگذر تأمین خواهد شد.

آیت ا... صدیقی تصریح کرد: امروز ما در عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد در مصاف با قدرت های بزرگ دنیا هستیم لذا باید با همان اتحاد، همدلی و هم افزایی همانند دوران دفاع مقدس از این سه جبهه سرنوشت ساز سربلند بیرون آییم و الگویی اسلامی از اقتصاد به دنیا ارائه کنیم.

در ادامه، دکتر نتاج – مدیر عامل بانک مهر اقتصاد – پیاده سازی بانکداری اسلامی را نخستین اولویت این بانک عنوان کرد و گفت: مجموعه مهر با حدود 800 شعبه در سراسر کشور و 12 میلیون مشتری در حدود 5 درصد از بازار پولی و مالی کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: بانک مهر اقتصاد در طول بیش از دو دهه فعالیت خود اجرای قانون عملیات بانکداری بدون ربا را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و به موفقیت های بزرگی نیز در این امر مهم رسیده که  به یاری خداوند متعال در صدد است تا پیاده سازی بانکداری اسلامی را که در مرحله متعالی تر قرار دارد اجرایی کند.

نتاج ادامه داد: نظام پولی اسلامی در حال حاضر در حد یک نظریه باقی مانده که باید به مرحله اجرا درآید و به محک گذاشته شود که امیدواریم بتوانیم این مدل را به اجرا درآوریم و آن را به عنوان یک مدل موفق و کارآمد اقتصادی به دنیا معرفی کنیم. 

  حمید رضا نجف پور – معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک – نیز با تشریح اقدامات بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری بدون ربا، گفت: هدف راهبردی بانک مهر اقتصاد استقرار و توسعه بانکداری اسلامی می باشد که بیش از 15سال در این مسیرفعالیت های اصولی و علمی صورت گرفته است.
نجف پور افزود: این بانک با استفاده از رهنمودهای مراجع عظام، علما، صاحبنظران و اساتید حوزه و دانشگاه توانست با آسیب شناسی موانع پیاده سازی بانکداری بدون ربا، مدلی دوازده مرحله ای در خصوص الزامات استقرار بانکداری اسلامی طراحی کند و بر اساس آن اقدامات راهبردی صورت دهد.

وی عنوان کرد: بر مبنای این مدل اداره بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد راه اندازی شد و برنامه های بزرگی به مرحله اجرا در آمد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: