کد خبر: ۴۸۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 12 August 2015
در پی کاهش بهای نفت در روز گذشته و به امید آمارهای خوش بینانه از سوی سازمان های مختلف، ، بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، در آغاز معاملات روز چهارشنبه نیویورک افزایش یافت.
بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در آغاز معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه سپتامبر با 70 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 43 دلار و 78 سنت رسید.

اندی لیپو کارشناس شرکت مدیریت سرمایه گذاری Lipow Oil که نوسانات و مشکلات بازار مالی را نقد و بررسی می‌کند و همچنین اطلاعات و تحلیل‌های لازم را نیز در خصوص مسائل نفتی و نوسانات آن ارائه می‌کند، دراین‌باره می‌گوید :«این تنها یک افزایش فنی ، پس از کاهش نسبتا شدید است.»

اقدام چین در کاهش غیرمنتظره ارزش یوان در برابر دلار که خبر بدی برای صادرات مواد اولیه مانند نفت به چین است ،باعث شد بهای نفت شاخص آمریکا، وست تگزاس اینترمیدییت، در معاملات روز سه شنبه نیویورک کاهش یابد. چین دومین مصرف کننده بزرگ نفت پس از آمریکا است.
لیپو افزود:«نگرانی های ناشی از کاهش ارزش یوان همچنان در بازار مواد اولیه وجود دارد با این حال بازار به گزارش ماهانه وزارت انرژی آمریکا امیدوار است.اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده است انتظار دارد تولید نفت شیست در سپتامبر کاهش داشته باشد.»

کارشناسان بلومبرگ نیز به نوبه خود کاهش دو میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام امریکا در هفته منتهی به هفتم اوت را پیش بینی کرده اند، اما موسسه نفت آمریکا در گزارش خود که روز سه شنبه منتشر شد کاهش 800 هزار بشکه ای را اعلام کرد.
برچسب ها: نفت آمریکا ، بهای نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: