کد خبر: ۴۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 12 August 2015
به دنبال اقدام چین در کاهش ارزش واحد پول این کشور در برابر دلار برای دومین روز متوالی ، ارزش دلار امروز چهارشنبه در بازار آسیا افزایش یافت.
در بازار توکیو ، ارزش دلار در برابر ین ژاپن روند صعودی داشت و هر دلار 125 ممیز 21 ین خرید و فروش شد.
این در حالی است که هر دلار روز سه شنبه در بازار نیویورک و آسیا به ترتیب 125 ممیز 12 ین و 124 ممیز 89 ین به فروش رسیده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو ، بسیاری از تحلیلگران اقدام چین در کاهش ارزش واحد پول این کشور را تلاش برای بهبود بخش صادرات این کشور همزمان با کاهش رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان می دانند.

یک تحلیلگر اقتصادی می گوید دولت چین هم اکنون بر مسائل داخلی این کشور متمرکز و به همه شیوه های ممکن برای تثبیت اوضاع اقتصادی این کشور متوسل شده است.

این اقدام چین نگرانی ها را درباره سلامت اقتصاد ان کشور افزایش داده است همچنانکه ناظران هشدار داده اند زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا که به شدت انتظار می رود اوایل ماه آینده انجام شود در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

از سوی دیگر به دنبال توافق یونان با طلبکاران بین المللی این کشور بر سر بسته نجات مالی چند میلیارد دلاری ، ارزش یورو در برابر دلار و ین افزایش داشت و هر یورو 1.1059 دلار و 138 ممیز 43 ین به فروش رسید.
این در حالی است که هر یورو پیشتر 1.1042 دلار و 138 ممیز 15 ین معامله شده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: