کد خبر: ۴۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 12 August 2015
فروش میوه‌های قاچاق در مشهد کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهدامروز گفت: هم اکنون شاهد کاهش فروش میوه‌های قاچاق در میادین بار سه گانه این شهر هستیم.
هاشم افخمی با اشاره به کاهش فروش این نوع از میوه ها در سطح خراسان رضوی هم گفت: علاوه بر این 90 درصد توزیع میوه‌های قاچاق در سطح میادین استان کاهش یافته و آن مقدار محدودی هم که دیده می شود بخاطر افراد بدون مجوز معتبر است.

او از پیگیری و برخورد سریع صنف با این متخلفان خبر داد و افزود: یکی از اصلی‌ترین دلایل مقابله با واردات میوه‌های قاچاق، نبود نظارت و کنترل بر کیفیت این میوه‌هاست زیرا هیچ‌گونه قرنطینه‌ای برای این میوه‌ها در نظر گرفته نمی‌شود و ممکن است به سلامت مردم آسیب بزند.
رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد در ادامه به وضعیت برخی از میوه ها در بازار مشهد اشاره کرد و گفت: سیب فرانسه به عنوان یکی از میوه‌های قاچاق در سطح شهر، با ماندگاری بسیار بالایی که دارد به صورت قاچاق واردو در سطح شهر توزیع می شود ولی بخاطر نظارت اتحادیه بر میادین سه گانه بار در این اماکن دیده نمی شود.

او واردات چهار میوه آناناس، نارگیل، موز و انبه را هم مجاز دانست و گفت: واردات میوه انبه با فراوانی بسیاری صورت می‌گیرد، زیرا این میوه در داخل تولید نمی‌شود و بسته به نیاز مردم و تقاضای بازار با مجوز رسمی دولت و کاملا به صورت قانونی وارد کشور و استان می‌شود.

افخمی گفت: موز نیز میوه‌ای با طبیعت گرم و خاص خود است که واردات آن را تنها افراد اندکی در چهارچوب قوانین به صورت سالیانه انجام می‌دهند که بیشتر با ضرر روبرو می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد درباره آناناس هم بیان کرد: آناناس زیر قیمت تمام شده به فروش می رسد، زیرا در حال حاضر و به علت فصل تابستان جذب آناناس کم و به جای آن جذب میوه هایی چون طالبی و خربزه زیاد شده است.

این مسوول در پایان خواستار متوازن‌تر عمل کردن دستگاه‌های مسئول در زمینه واردات میوه‌های قاچاق شد
برچسب ها: مشهد ، میوه ، سیب ، قاچاق میوه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: