کد خبر: ۴۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 12 August 2015
سایت کارگو سنتر ( محل ترانزیت کالا ) در کیش به محلی برای ترانزیت کالا در منطقه تبدیل می شود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: گروه های خارجی در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند و سایت انبارها در کیش توسعه می یابد و به محلی برای ترانزیت کالا در منطقه تبدیل می شود.

علی اصغر مونسان گفت: کالاهایی که از طریق هوایی و دریایی به جزیره وارد می شود در انبار موقت به مقصد معلوم بارگیری می شوند که ظرفیت این سایت زیاد است و با راه اندازی آن رقابت در منطقه ایجاد می شود.

وی گفت: نشست هایی با گروه های مختلف خارجی انجام شده ، در هفته آینده هیئتی خارجی برای عقد قرارداد و تفاهم نامه به کیش سفر می کنند که در صورت به نتیجه رسیدن آن در حوزه تجارت کیش اقدام بزرگی انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در 22 ماه گذشته در بخش گمرک ، حدود 6 میلیون و 296 هزار تن تخلیه و بارگیری شد که ارزش صادرات محصولات 912 میلیون دلار است ، 124 میلیارد ریال درآمد از دریافت عوارض گمرکی در این مدت به سازمان منطقه آزاد کیش اختصاص یافته است.

مونسان امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان ملی استاندارد را یکی از اقدامات مهم سازمان دانست و گفت: با این توافق ، وظایف سازمان ملی استاندارد به سازمان منطقه آزاد کیش داده شد و فرآیند ترخیص کالا بهبود یافته و روند ترخیص با سرعت انجام شده است و این فرآیند از یک هفته به سه روز کاهش یافته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: