کد خبر: ۴۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 10 August 2015
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت بیمه کوثر با اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه بیمه حمل و نقل و باربری گفت: در حال حاضر بیمه کوثر محصولات صادراتی برخی از مشتریان خاص خود را به عراق تا رسیدن به مقصد، بیمه می‌کند.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛  مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت بیمه کوثر با اشاره به فعالیت این شرکت در زمینه بیمه حمل و نقل و باربری گفت: در حال حاضر بیمه کوثر محصولات صادراتی برخی از مشتریان خاص خود را به عراق تا رسیدن به مقصد، بیمه می‌کند.

 عبدالرسول عطایی، در نشست خبری خود در مورد فعالیت این شرکت در بحث بیمه کالاهای صادراتی، افرود: شرکت بیمه کوثر آمادگی دارد در دوران پساتحریم حضور خود را در این عرصه گسترش دهد و با مشتریان و مقصدهای صادراتی جدید همکاری داشته باشد.

وی یکی از چالش‌های اساسی صنعت بیمه در کشور را ناآشنایی مردم با اهمیت بیمه دانست و افزود: در شرایطی که در دنیا به ویژه در کشورهای پیشرفته بیمه در جامعه جایگاه بالایی دارد، در ایران تنها دو مورد بیمه خودرو و درمان مورد توجه قرار گرفته است که بخش زیادی از آن نیز اجباری است.

مدیر عامل شرکت بیمه کوثر با اشاره به وجود رقابت ناسالم و معضلی به نام دامپینگ در صنعت بیمه، ادامه داد: در ایران مردم به دلیل ناآگاهی نسبت به بیمه و اهمیت آن تمایل زیادی به ارزان خریدن دارند و این امر باعث شده است برخی از شرکت‌های بیمه‌ای به جذب مشتری با ارزان فروشی و در مقابل گنجاندن برخی تبصره‌ها در قرارداد که امکان اخذ خسارت برای بیمه‌گزار را مشکل می‌کند روی بیاورند.

رقابت بانک‌ها با صنعت بیمه

عطایی از جمله مشکلات صنعت بیمه را رقابت سیستم بانکی با این صنعت دانست و افزود: در شرایطی که حجم نقدینگی بالاست، بورس و بیمه بهترین عرصه‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند اما در ایران به دلیل تمایل سیستم بانکی به جذب سپرده‌ها، پرداخت سودهای بالا و اقدام بانک‌ها در زمینه بنگاه‌داری بخشی از نقدینگی به سمت سیستم بانکی می‌رود.

وی ادامه داد: در صورت که بانک‌ها به جای بنگاه‌داری به بانکداری بپردازند، فضا برای فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای فراهم می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه کوثر بیان کرد: در حال حاضر نقدینگی سرگردان در جامعه با یک شایعه به سمت بازارهای نادرست و غیرمولدی مانند مسکن، ارز و سکه می‌رود در حالی که صنعت بیمه پتانسیل بالایی برای جذب این تقدینگی دارد.

حضور بیمه کوثر در میان پنج شرکت نخست بیمه‌ای

عطایی با اشاره به رشد قابل توجه شرکت بیمه کوثر در طول حدود پنج سال فعالیت خود، گفت: این شرکت در سال 1389 به عنوان بیست و دومین شرکت بیمه‌ای کشور فعالیت خود را آغاز کرد و در رنکینگ شرکت‌های بیمه‌ای نیز در جایگاه آخر قرار داشت ولی اکنون در میان پنج شرکت نخست صنعت بیمه قرار دارد.

مدیر عامل شرکت بیمه کوثر با اشاره به رشد انفجاری این شرکت در حق بیمه و کسب بیش از سه درصد سهم بازار افزود: در سال جاری برنامه‌های شرکت بر اساس گسترش خدمات از طریق اجرای طرح‌های مالی جدید، گسترش شبکه خسارت و شبکه فروش، جذب بازارهای جدید و افزایش رضایت‌مندی مشتریان قرار دارد.

به گفته وی، بیمه کوثر افزایش سرمایه از 143 میلیارد تومان کنونی به 250 میلیارد تومان را در سال جاری هدف‌گذاری کرده است.

عضو هیئت مدیره شرکت بیمه کوثر به پیش‌بینی 900 میلیارد تومانی فروش در سال جاری اشاره کرد و افزود: از این میزان در چهار ماه نخست سال جاری 253 میلیارد تومان محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38.5 درصد رشد داشته است.

عطایی از برنامه‌ریزی برای اجرای مدل بانک – بیمه خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با موسسه مالی و اعتباری کوثر در آینده نزدیک در برخی از شعب این موسسه، بیمه‌نامه به فروش می‌رسد و در تعدادی از نمایندگی‌های بیمه کوثر نیز باجه بانک تشکیل می‌شود.

به گفته وی، ورود به فرابورس در آینده‌ای نزدیک، ایجاد بازارهای مجازی به منظور فروش بیمه‌نامه از طریق شبکه اینترنتی، ایجاد بیمه تکمیلی بیماری‌های صعب‌العلاج و بیمه وکالت از دیگر برنامه‌های شرکت بیمه کوثر است.

مدیر عامل شرکت بیمه کوثر، سود خالص این شرکت را در سه ماه نخست سال جاری حدود 18 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این نظر حداکثر رشد در میان شرکت‌های بیمه‌ای داشته‌ایم.

عطایی گفت: بیمه کوثر در چهار ماه نخست امسال بالغ بر 40 میلیارد تومان بیمه زندگی فروخته است که 16 درصد کل بیمه‌نامه‌های فروخته شده شرکت را تشکیل می‌دهد و نسبت به سال گذشته 90 درصد رشد داشته است.

وی نسبت پرداخت خسارت را 45 درصد اعلام کرد و گفت: این میزان حدود 10 درصد کمتر از متوسط کشوری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: